Budowa obwodnicy północnej miasta Kędzierzyn-Koźle
w ciągu drogi krajowej Nr 40
GDDKiA O/Opole informuje, że 23.09.2009 r. złożyła wniosek do Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie północnej obwodnicy m. Kędzierzyn-Koźle i Ujazd.
Podstawowymi celami inwestycji są:
- poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego w ciągu DK Nr 40,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu drogi krajowej DK Nr 40,
- poprawa warunków środowiskowych mieszkańców miast: Kędzierzyna-Koźla oraz Ujazdu mieszkających w otoczeniu istniejącej drogi krajowej,
- możliwość aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie korytarza drogi krajowej Nr 40 oraz w tej części województwa opolskiego, która będzie objęta wpływem inwestycji.
Do ostatecznych analiz brane są pod uwage trzy warianty (zobrazowane na załączonej mapie):
Wariantem rekomendowanym przez inwestora (GDDKiA) do realizacji jest wariant 2.
We wszystkich proponowanych wariantach projektowana obwodnica ma klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) i jest zaprojektowana jako droga o ograniczonej dostępności. Podstawowe parametry techniczne obwodnicy to:
- 2+1 (dodatkowy pas do wyprzedzania) na odcinku od początku obwodnicy do planowanego łącznika z istniejącą DK Nr 40
- 1x2 (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach) na odcinku od projektowanego łącznika z istniejącą DK Nr 40 do końca obwodnicy szerokość pasa ruchu:
Wydanie w/w decyzji będzie jednocześnie zatwierdzeniem korytarza środowiskowego, w którym będzie zlokalizowana obwodnica.