W trakcie realizacji szczególną uwagę przykładano do jakości prac i wykorzystywanych materiałów. Przed przystąpieniem do realizacji przeprowadzono inspekcje w wytwórniach: prefabrykatów, mieszanek asfaltowych oraz betonu, do produkcji których zastosowano najlepsze surowce. Podczas budowy przeprowadzono kilkadziesiąt kontroli jakości. Wszystkie badania potwierdziły spełnienie wyznaczonych parametrów.
Obecnie obiekt spełnia niezbędne wymogi techniczne obowiązujące w całej Unii Europejskiej odpowiadające parametrom klasy S (drogi ekspresowej). Po przebudowie estakada zyskała na szerokości – obecnie pasy ruchu mają szerokość 3,5 m, a wyznaczony pas awaryjny 2,5 m. Nawierzchnia obiektu została zaprojektowana dla 6. kategorii ruchu, a jej nośność dostosowana do przeniesienia ruchu pojazdów o nacisku 115 kN/oś.
Nowa estakada została wykonana z 416 prefabrykowanych belek strunobetonowych (po 208 na każdą jezdnię):
Zostały one rozmieszczone na 32 przęsłach (13 belek na każde z nich).
Poza samym obiektem przebudowano również dojazdy do niego prowadzące na łącznej długości 119,25 m.
Wartość umowna inwestycji to 21 684 027,78 zł.
Folder:
Zużyte materiału do przebudowy:
Aktualne parametry estakady:
Elementy wyposażenia: