I. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość: 2,84 km istnieje
- obecny etap: istniejące
- lata realizacji: 2011 – 2014
etap zrealizowany:
decyzja lokalizacyjna (Kijewo - Rzęśnica): 22.09.2004
decyzja środowiskowa (Kijewo - Rzęśnica):: 27.07.2007
pozwolenia na budowę (Kijewo - Rzęśnica): 22.11.2010
decyzja środowiskowa na węzeł Szczecin Dąbie (Tczewska): 26.10.2011
przebudowa odcinka szlakowego od km 90+265 do km 92+500: 22.09.2011 (rozpoczęcie robót) - 21.12.2012 (oddanie do użytkowania)
budowa węzła Szczecin Dąbie (Tczewska): 01.07.2013 (rozpoczęcie robót) - 17.06.2014 (oddanie do użytkowania)
przebudowa odcinka szlakowego od km 89+652,20 do km 90+221,20: 06.11.2013 (rozpoczęcie robót) - 12.06.2014 (oddanie do użytkowania)
II. Opis inwestycji:
Autostrada A6 łączy sieć drogową północno – zachodniej Polski z Niemcami. Trasa stanowi południową obwodnicę Szczecina, jest przedłużeniem niemieckiej autostrady A11. Droga została wybudowana w latach 30 XX wieku. Od lat 90 XX wieku realizowano przebudowę kolejnych fragmentów. Po zeralizowaniu w latach 2005-2007 przebudowy odcinka Klucz- Kijewo do przebudowy pozostał jeszcze odcinek od węzła A6 węzła Szczecin Kijewo do węzła Rzęśnica. Podjęto decyzję o budowie nowego węzła drogowego na tym odcinku (na przecięciu autostrady z ulicą Tczewską), w ramach zrealizowanych robót przebudowano również nawierzchnię autostrady na odcinku o długości 2,8 km w rejonie węzła.
1. Przebieg drogi
Odcinek rozpoczyna się za zakresem prac planowanych do realziacji w ramach rozbudowy węzła Szczecin Kijewo, a kończy za mostem na rzece Chełszcząca.
2. Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna "A" – autostrada,
- prędkość projektowa Vp -100 km/h,
- szerokości jezdni 2 x 7,00 m (po dwa pasy ruchu),
- szerokość pasa awaryjnego postoju 2 x 2,50 m,
- szerokość poboczy ziemnych 2 x 1,25 m,
- szerokość pasa dzielącego 5,00 m (łącznie z opaskami wewnętrznymi),
- szerokość korony 26,50 m.
3. zakres inwestycji
Zakres prac planowanych na tym odcinku obejmował:
4. obiekty inżynierskie
Wiadukty na węźle Szczecin Dąbie
Most na rzecze Chełszcząca
5. węzły:
Szczecin Dąbie
V. Bezpieczeństwo
Zaprojektowano następujące rozwiązania zabezpieczające ruch na autostradzie:
Bariery ochronne stalowe, przejazdy awaryjne przez pas rozdziału, ogrodzenie drogi.
Mapa odcinka
Zdjęcia z realizacji inwestycji (kwiecień 2012):
Zdjęcia z sierpnia 2012
Zdjęcia z listopada 2012 (po zakończeniu zasadniczych prac)
Budowa węzła Tczewska listopad 2013.
Budowa węzła Tczewska i przebudowa odcinka od węzła do mostu na Chełszczącej - kwiecień 2014: