Dbamy o bezpieczeństwo na drogach krajowych

Naszym celem jest stałe uświadamianie uczestników ruchu a także młodzież i dzieci o zagrożeniach jakie mogą wystąpić na drodze i ich ewentualnych skutkach.

Dlatego też na realizowanej obwodnicy Marek, w rejonie węzła Kobyłka odbyły się ćwiczenia ratownicze „Marki 2017”.



Pozorowane zdarzenie do jakiego doszło to wypadek komunikacyjny z udziałem dwóch pojazdów osobowych, autokaru oraz samochodu ciężarowego. Na trasie S8 w kierunku Warszawy lewym i środkowym pasem jechały dwa samochody osobowe. Prawym pasem z dużą ilością osób jechał autobus. Wyjeżdzający pojazd budowy uderzył w autobus, który przewrócił się na samochody osobowe. W samochodach osobowych były zakleszczone osoby, w autobusie wielu rannych.

 

Podczas prowadzenia akcji ratunkowej pracownicy Straży Pożarnej, Policji, Pogotowia Ratunkowego, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego a także Służb Liniowych Zarządcy Drogi biorących czynny udział w zdarzeniach na drogach doskonalili swoje umiejętności. Sprawdzone zostały również obowiązujące procedury współdziałania pomiędzy Służbami.

 

Poszkodowani, którzy brali czynny udział w wypadku to podopieczni Fundacji ANIKAR. Instruktorzy tejże Fundacji przeprowadzili również kurs pierwszej pomocy dla młodzieży z Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego w Warszawie.

 

Drogi krajowe przenoszą aż 12% ruchu kołowego w Polsce.

Co roku przybywa także dróg szybkiego ruchu. Od momentu wejścia Polski do struktur Unii Europejskiej dokonał się przyrost dróg szybkiego ruchu z ponad 700 km do ponad 3.100 km, a więc ponad 4-krotny. Nowe o większej przepustowości drogi ekspresowe i autostrady, oferują wyższy poziom komfortu, jak i bezpieczeństwa podróży. Wynikają one m.in. z separacji kierunków ruchu, ograniczonej dostępności do trasy, a przede wszystkim węzłom, czyli wielopoziomowym skrzyżowaniom i innym elementom infrastruktury ograniczającym zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Mimo że drogi szybkiego ruchu przenoszą aż 12% całego ruchu kołowego w kraju, to w 2016r. zanotowano na nich jedynie 2 % wypadków drogowych, udział liczby zabitych na drogach w Polsce wyniósł 5 %, a udział liczby rannych w skali kraju wynosił 3 %. Już same dane pokazują że rozwój dróg szybkiego ruchu przyczynia się do poprawy poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Co więcej, to zaledwie 0,8% wszystkich tras mimo że przenoszą one ciężar aż 12 % ruchu, a więc z większymi prędkościami niż na innych drogach przemieszcza się nieporównywalnie więcej pojazdów i to w znacznej mierze, niż na innych trasach, pojazdów „ciężkich”. Rozwój tych tras znacznie skracają czas podróży między regionami kraju przyczyniając się do przyspieszenia wzrostu gospodarczego Państwa.