Znamy chętnych do zaprojektowania obwodnicy Pułtuska
Otwarte zostały oferty na opracowanie Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania „Budowa Obwodnicy Pułtuska w ciągu drogi krajowej nr 61”.

Złożonych zostało 9 ofert. Najniższą cenę 1,7 mln zł zaoferowało  Konsorcjum firm: Kontrakt Sp. z o.o. Biuro Projektowo-Konsultingowe, Gdańsk; Pont-Projekt Sp. z o.o., Gdańsk, natomiast najwyższą cenę 6,5 mln zł ma oferta złożona przez TPF Sp. z o.o., Warszawa.

 

Złożone oferty będą  oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

a) cena;

b) zespół projektowy

c) zespół środowiskowy
d) ilość spotkań ze społeczeństwem
e) ilość wizji lokalnych

 

Planowany termin podpisania umowy przewidziano na przełomie października i listopada 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

 

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg przyszłej obwodnicy, czyli tzw. STEŚ z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiały do uzyskania decyzji środowiskowej. Czas na zrealizowanie tego zadania to 32 miesiące od podpisania umowy.

 

O inwestycji

Trasa o długości ok. 15 km będzie omijać Pułtusk od zachodu. Obwodnica wyprowadzi przede wszystkim uciążliwy tranzyt z miasta. Średni dobowy ruch na przejściu przez Pułtusk  wynosi ok. 18 tys. pojazdów na dobę.

Ponadto zaprojektowany zostanie węzeł drogowy na rozwidleniu DK61 i DK57, wraz z korektą przebiegu DK57 na odcinku ok. 4 km (budowa obwodnicy m. Kleszewo i m. Przemiarowo).

 

Przewidywane lata realizacji  inwestycji w systemie „projektuj i buduj” to 2022 – 2025 r.