Zakres prac w ramach uzyskanej decyzji przewiduje:
- budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła),
- dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzła Patriotów na przecięciu z linią PKP i ul. Patriotów.
- budowę/przebudowę infrastruktury podziemnej (np. energetyka, kanalizacja)
- budowę urządzeń ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie zmierzające do wydania decyzji ZRID dla odcinka od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa (z tunelem pod Ursynowem) oraz dla odcinka od węzła Przyczółkowa do mostu przez Wisłę.
Na pozostałych odcinkach trwają roboty budowlane. Więcej informacji: www.pulawska-lubelska.pl
O inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
· odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
· odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
· odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Kontrakty zostały zawarte w grudniu 2015r. a ich zakończenie przewidziane zostało w sierpniu 2020r.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- 5 węzłów: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano rezerwę pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.