Umowa na budowę S7 od granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego została podpisana
Umowa na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna została podpisana. Dzięki temu, pełne, ekspresowe połączenie granic Małopolski z obwodnicą Grójca planowane jest do 2020 roku.

Umowę podpisali w imieniu Inwestora Dyrektor kieleckiego Oddziału GDDKiA Krzysztof Strzelczyk i Zastępca Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych Marcin Niewadził, w imieniu Wykonawcy – Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Budimex SA.

 

Informacja o inwestycji

Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Dzięki inwestycji, która zakończy się w 2020 roku, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej.  Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.

 

Warto podkreślić, że w przyapdku tej inwestycji działania zmierzające do ochrony środowiska zostały zrealizowane na zlecenie GDDKiA jeszcze przed podpisaniem umowy w oparciu o decyzje Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Chodzi tu m.in. o przeniesienie siedlisk chronionego gatunku motyli przeplatka aurinia z miejsca, gdzie ma przebiegać nowa trasa. Wiązało się to z precyzyjnym i wysoce wyspecjalizowanym działaniem w określonym czasie poprzedzającym realizację inwestycji. Przeniesiono ściśle określone rośliny (czarcikęs łąkowy), na których znajdowały się larwy ww. motyli. Ponadto przesadzono kilka gatunków rzadkich roślin chronionych. Efekty wykonanych prac są na bieżąco monitorowane, co pozwala stwierdzić, że podjęte działania zakończyły się sukcesem.

 

Parametry techniczne odcinka S7

Długość odcinka - 7.57 km

Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (2x2), docelowo 2x3 pasy ruchu

Szerokość pasa ruchu - 3,5m                                                                                   

Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m                                                                   

Szerokość pasa dzielącego - 12,0 m ( w tym rezerwa na 3 pas 2x3,5m= 7m)

Max. Obciążenie - 115kN/oś                                                                   

Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód

                Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych(5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe

Wartość robót: 259 835 846,88 zł

Data rozpoczęcia kontraktu:  10.10.2017r.

Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)

Data zakończenia: 9.05.2020r.

 

Efekty po zrealizowaniu inwestycji:

- Zakończenie przebudowy do klasy „S” całej drogi nr 7 na terenie woj. świętokrzyskiego (ok. 97km)

- Zamknięcie ciągu drogi ekspresowej S7 od Grójca do granicy z województwem małopolskim (ok. 200 km).

- Ominięcie Skarżyska Kamiennej.

-Podniesienie prędkości podróży do 120 km/godz. i skrócenie czasu przejazdu.

-Poprawa bezpieczeństwa ruchu zarówno podróżujących S7 jak i mieszkańców Skarżyska Kamiennej.

-Poprawa możliwości bezpiecznej migracji zwierząt przez drogę poprzez wygrodzenie drogi oraz wykonanie bezkolizyjnych przejść dla zwierząt małych i średnich.