Bliżej do realizacji kolejnego odcinka via Carpatii

GDDKiA Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ostatniego z odcinków S19 na terenie naszego województwa, prawie 24-kilometrowej długości od węzła Lubartów Północ do istniejącego już węzła Lublin Rudnik. To kolejny etap przygotowań do budowy via Carpatii.



Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie opracowanie wariantów rozwiązań technicznych drogi ekspresowej, w tym obiektów inżynierskich, kształtu węzłów, dróg do obsługi ruchu lokalnego, chodników i ciągów pieszo-rowerowych, a także przeprowadzenie badań geologicznych w terenie.

Wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej, kolejne dwa na dokumentację przetargową i dziesięć miesięcy na realizację obowiązków w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych w trybie projektuj i buduj. Zgodnie z zapisami w znowelizowanym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) realizację przewidziano na lata 2020-2024.

Koncepcja programowa dla 23,8 km drogi ekspresowej S19 łączącej Lubartów z obwodnicą Lublina będzie zakładała także przebudowę istniejącego obejścia Lubartowa. Zaprojektowana zostanie druga jezdnia, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dalej droga ekspresowa S19, zgodnie z zapisami w decyzji środowiskowej, pobiegnie nowym śladem na omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa postanie kolejny węzeł Niemce Południe.

W przyszłości nowa droga, stanowiąca część międzynarodowego szlaku z północy na południe wschodnich krańców  Europy, nie tylko ułatwi tranzyt ale również zwiększy bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców mających swe domy w sąsiedztwie obecnej DK19. Według pomiarów ruchu przeprowadzonych w 2015 roku z DK19  pomiędzy Lubartowem i Lublinem korzysta średnio dziennie od 20 do 25 tyś. pojazdów.

Tak jak przy przetargu na koncepcję programową dla odcinka S19 od granicy z woj. mazowieckim do w. Lubartów Północ cena będzie stanowić tylko 60 proc. kryterium oceny oferty. Pozostałymi czynnikami przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą: doświadczenie personelu (30 proc.) i klauzule społeczne (10 proc. za zatrudnienie bezrobotnych do 30 lub powyżej 50 lat do prac wspomagających projektanta).

 

Więcej informacji

GDDKiA