Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Marek Chodkiewicz podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Myśliborza w ciągu drogi krajowej nr 26 o długości 3,4 km. – Ten dokument otwiera drogę do realizacji tej oczekiwanej od lat inwestycji, która już od 2009 roku ma uzyskane zezwolenia i pozyskane grunty – podkreśla Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Obwodnica wyprowadzi z wąskich uliczek Myśliborza ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 26 łączącej drogę S3 z granicą polsko – niemiecką w Krajniku Dolnym. Dokumentacja projektowa dla obwodnicy zostanie poddana aktualizacji, a przetarg na budowę planowany jest w przyszłym roku. Rozpoczęcie robót powinno nastąpić wiosną 2019 roku, a zakończenie realizacji w 2021 roku.
Przez zabytkowe centrum Myśliborza biegnie droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym. Przebieg drogi przez centrum miasta wiąże się z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców. Wjazd od strony zachodniej do Myśliborza prowadzi przez średniowieczną bramę miejską, ciężarówki nie mieszczą się pod bramą, dlatego muszą przejeżdżać „pod prąd” obok bramy. Obwodnica rozwiąże te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy. Nowa trasa ominie centrum miasta od południa, zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji powstaną również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo – rowerowe. W przedsięwzięciu partycypuje Gmina Myślibórz, która na etapie przygotowania zrezygnowała z odszkodowań za grunty gminne przejęte pod obwodnicę i pokryła koszty odszkodowań pod drogi wspomagające. Na etapie realizacji Gmina pokryje również koszt budowy części dróg wspomagających.