Sezon 2017/2018 na Mazowszu
I – 648 km (tj. 28 % sieci)
II – 1561 km (tj. 69 % sieci)
III - 65 km (tj. 3 % sieci)
Obwód Utrzymania Autostrady w Pruszkowie
- A2: 26 jednostek (w tym: 8 pługo-solarek, 12 pługów, 1 wirnik, 1 równiarka, 2 ładowarki, 2 ciągniki)
- POW- S2, S79, S8 Salomea- w. Opacz: 18 jednostek (w tym: 6 pługosolarek, 8 pługów, 2 ładowarki, 2 nośniki uniwersalne z osprzętem (szczotka lub pług))
- S8 - Konotopa - Marki: 26 jednostek (w tym: 11 pługosolarek, 11 pługów, 2 ładowarki , 2 ciągniki z osprzętem (szczotka lub pług)).
- A2 – 44,77 km / 99km
- S8 – 22,30 km / 44,60
- POW + S8 + S79 – 22,01 km / 44km
Informacje o warunkach ruchu przez całą dobę
W GDDKiA funkcjonują Punkty Informacji Drogowej (PID), które zbierają dane o stanie dróg i przekazują je użytkownikom dróg oraz środkom masowego przekazu. Informacje umieszczane są także na stronie internetowej GDDKiA www.archiwum.gddkia.gov.pl w zakładce "Serwis dla kierowców". Szczegółowe informacje o warunkach drogowych panujących na drogach krajowych podawane są także pod całodobowym numerem Informacji Drogowej GDDKIA 19 111.
GDDKiA korzysta z dostępnych prognoz pogody, dzięki którym może podejmować również działania prewencyjne, takie jak ew. posypywanie dróg solą tuż przed lub na samym początku opadów śniegu na określonych odcinkach dróg.
Po pozyskaniu informacji o godzinie, w której rozpocznie się na przykład opad śniegu, służby drogowe, w newralgicznych miejscach, o dużym natężeniu, wcześniej czekają na drodze gotowe do działania.
Dla potrzeb operacyjnych zainstalowano ok. 160 kamer oraz 70 stacji meteorologicznych. Z urządzeń tych otrzymywane są następujące dane:
Kierowco – chcesz przejechać – przepuść
Zadaniem kierowców obsługujących sprzęt do zimowego utrzymania dróg jest zapewnienie przejezdności. Sprzęty są szerokie - niektóre zajmują cały pas drogi, poruszają się wolno – z prędkości ok. 40 km/h. Za sobą pozostawiają jednak odśnieżoną drogę, bezpieczniejszą i gwarantującą płynniejszy ruch – warto je przepuścić. Mimo, że służby drogowe posługują się żółtymi światłami sygnalizacyjnymi, a nie jak policja czy służba zdrowia – niebieskimi, pełnią rolę zbliżoną do tej przypisanej służbom porządkowym i ratowniczym.
Utrudnianie im pracy poprzez np. nieprzepuszczanie na drodze, zajeżdżanie drogi czy spychanie do rowów stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia zarówno pracowników służb oraz innych użytkowników dróg. Znane są również zdarzenia, których zarówno sprawcami jak i ofiarami byli kierowcy chcący przejechać między płużącym pojazdami.