Odcinek ten połączył istniejące dwie części autostrady – odcinek Wrocław - Kleszczów z odcinkiem Sośnica – Kraków. Stanowi też obwodnicę Gliwic. W związku z tym można przejechać autostradą od Wrocławia do Krakowa.
Autostrada jest drogą klasy A z dopuszczalnym naciskiem na oś rzędu 115 kN. Tym samym odpowiada wymogom Unii Europejskiej. Składa się z 2 jezdni po 2 pasy ruchu z pasami awaryjnymi oraz rezerwą na trzeci pas ruchu (z możliwością poszerzenia do 3 pasów bez dodatkowych robót ziemnych). Jeden pas ruchu ma szerokość
Wykonawcą robót było konsorcjum portugalskich firm MSF - Moniz da Maia, Serra & Fortunato – Empreiteiros S.A./Teodoro Gomes Alho & Filhos, LDA. Nadzór sprawowała firma DHV Consultants.
Projekt budowy autostrady A4 na odcinku Kleszczów Sośnica jest dofinansowany z funduszu Spójności(d. ISPA). Jego wartość wynosi 68 mln euro, z czego 75% dołożyła Unia Europejska. Projekt współfinansowany jest też z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
W ramach oszczędności wynikających z różnicy w stosunku do szacowanych kosztów projektu wykonane będą roboty dodatkowe związane z budową parkingów wzdłuż autostrady A-4 na odcinku Wrocław - Katowice wraz z remontem nawierzchni na drogach krajowych nr 44 i 88, jak również budowa elementów bezpieczeństwa ruchu na autostradzie A-4 na odcinku Wrocław – Nogowczyce.
Autostrada A4 jest główną osią łączącą Niemcy z górniczo - przemysłowym okręgiem południowej Polski. Ta jedna z najważniejszych dróg polskich stanowi część Pan-Europejskiego Korytarza nr III przebiegającego od Zachodu na Wschód od Drezna w Niemczech do Kijowa na Ukrainie, przez Wrocław, Katowice i Kraków.