Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych informuje, że otwarto oferty na budowę obwodnicy Wyszkowa w ciągu drogi ekspresowej S8. Do przetargu stanęło 8 firm. Jeżeli wynik przetargu nie zostanie oprotestowany prace budowlane ruszą już w pierwszym kwartale 2006 roku i potrwają 2 lata.
Budowa obwodnicy Wyszkowa obejmuje:
-
budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na długości 13 km, w przeważającej części na nasypach (słabe grunty i nasypy na terenie doliny rzeki Bug),
-
budowę nowego dwujezdniowego mostu o długości 600 m przez rzekę Bug wraz z niezbędną regulacją koryta rzeki,
-
budowę 7 wiaduktów w ciągu projektowanej drogi ekspresowej,
-
budowę 4 wiaduktów w ciągu dróg lokalnych, nad projektowaną drogą ekspresową,
-
budowę 2 przejść dla zwierząt, pod projektowaną drogą ekspresową,
-
przebudowę dróg poprzecznych (krajowych, gminnych i lokalnych) na długości ok. 7 km
-
budowę dróg dojazdowych o długości ok. 17 km,
-
budowę urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, ogrodzenie drogi ekspresowej, zbiorniki retencyjno-infiltracyjne, separatory oleju, odstojniki szlamowe, zieleń ochronna itd.
-
budowę kanalizacji deszczowej,
-
przebudowę i rozbudowę infrastruktury technicznej usytuowanej w pasie drogowym,
-
oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
-
budowę mostu tymczasowego na czas budowy mostu przez rzekę Bug,
-
budowę dróg technologicznych i tymczasowych o długości ok. 3,7 km,
-
roboty przygotowawcze, w tym usunięcie drzew na terenach leśnych.
Obwodnica Wyszkowa to jedno z trzech zadań które zostaną zrealizowane w latach 2006-2008 na odcinku drogi krajowej numer 8 Radzymin-Wyszków. Dwa inne przedsięwzięcia to:
-
Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa na jezdnię drogi ekspresowej wraz z dobudową nowej drugiej jezdni (17,3 km), budowa nowego dwujezdniowego mostu na rzece Fiszor.
-
Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina (m.in. wymiana warstw bitumicznych nawierzchni i ułożenie nowej górnej podbudowy, warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej na dolnym podkładzie).
Całkowity koszt kwalifikowany projektu (wszystkich trzech zadań) to 169 mln EUR (w tym grant Fundusz Spójności w wysokości 140,2 mln EUR stanowiący 83 % wartości projektu). Na kolejne dwa zadania projektu planowane jest ogłoszenie przetargów na przełomie listopada i grudnia. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na 31 grudnia 2008 roku.
Projekt jest finansowany z Funduszu Spójności i jest jednym z pięciu, które uzyskały akceptację tego funduszu. Są to:
-
2004/PL/16/C/PT/001 „Budowa autostrady A2, odc. Konin-Emilia” Całkowity koszt kwalifikowany projektu: 380,6 (w tym grant FS: 312,1 mln EUR)
-
2004/PL/16/C/PT/003 „Budowa autostrady A1, odc. Sośnica-Gorzyczki (etap I)”Całkowity koszt kwalifikowany projektu: 233,5 mln EUR (w tym grant FS: 193,8 mln EUR) Data zakończenia: 31.12.2009
-
2004/PL/16C/PT/004 „Budowa autostrady A4, odc. Zgorzelec-Krzyżowa” Całkowity koszt kwalifikowany projektu: 307,4 mln EUR (w tym grant FS: 252 mln EUR) Data zakończenia: 31.12.2007
-
2004/PL/16/C/PT/007 „Przebudowa drogi krajowej nr 2, odc. Siedlce-Terespol”. Całkowity koszt kwalifikowany projektu: 74,8 mln EUR (w ty grant FS: 62,1 mln EUR Data zakończenia: 31.12.2007