Inwestycja obejmuje budowę drogi o przekroju jednojezdniowym szerokości 7 metrów plus 2*0,5 m. W ramach projektu wykonano również most na rzece Żarka. Odcinek ten ma długość 2,4 km.
Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lubartowie. Wartość kontraktu wyniosła 1,9 mln euro, z czego 1,4 mln euro pochodziło ze środków pomocowych funduszu PHARE. Prace rozpoczęto w październiku 2004 roku.
Wyzwaniem dla drogowców było gruntowne przebudowanie 19,4-metrowego mostu przez rzekę Żarkę. Przy budowie drogi dodatkowo przebudowano sieć telekomunikacyjną, energetyczną, gazową i oświetleniową. Zamontowano także kanalizację deszczową oraz ekrany akustyczne. Powstały nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Na początku i na końcu trasy znajdują się pięciowylotowe ronda. Dzięki kompletnej obwodnicy połączone zostały drogi wyjazdowe do Żagania, Zielonej Góry, Lubska, do przejścia granicznego w Olszynie i Łęknicy. Obwodnica połączyła też wszystkie drogi krajowe wchodzące do miasta. Bez problemu można dojechać do strefy inwestycyjnej na lotnisku. Wyeliminowało to tranzytowy ruch ciężarówek przez centrum
Budowa całości – 28 km obwodnicy kosztowała 11,8 mln euro, z czego 5,35 euro pochodzi z funduszy unijnych. Budowano ją w trzech etapach. Pierwszy zakończono w 1998 r., a drugi w 2000 r.