W dniu dzisiejszym, w siedzibie katowickiego oddziału GDDKiA otwarto oferty złożone w postępowaniu przetargowym na budowę odcinka autostrady A1, pomiędzy granicą woj. łódzkiego i śląskiego a węzłem Rząsawa.
W postępowaniu złożone zostały trzy oferty. Zgodnie ze złożonymi ofertami każdy z Wykonawców zadeklarował, że termin realizacji przedmiotu zamówienia będzie wynosił 35 miesięcy. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Okólnej 10 w Zawierciu złożyło ofertę z najniższą ceną, za kwotę brutto: 485 850 000,00 zł.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości: 843 600 000,00 zł brutto.
„Budowa autostrady A1 koniec obw. Częstochowy - Tuszyn, odcinek E gr. woj. łódzkiego – węzeł Rząsawa (bez węzła)” będzie realizowana w formule „Projektuj i Buduj”.
Kryterium wyboru oferty to:
Przewidywany termin podpisania Umowy: III kwartał 2018r.
Przyszły wykonawca będzie miał za zadanie wykonać niezbędną dokumentację techniczną i projektową, uzyskać decyzje dla budowy oraz użytkowania autostrady oraz wybudować autostradę o długości 16,9 km w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1.
Budowa odcinka przewidziana jest do współfinasowana ze środków finansowych Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie na terenie województwa śląskiego przejezdne jest ponad 91 km autostrady, w trakcie budowy 57 km, przed nami budowa brakującego odcinka o długości niespełna 17 km. Po wybudowaniu wszystkich odcinków śląska część A1 będzie miała długość około 165 km.
Dokończenie budowy autostrady A1 jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Do 2021 r. autostrada ta będzie przejezdna na całej zakładanej długości - od Trójmiasta do granicy polsko-czeskiej w Gorzyczkach. Dzięki nowej trasie znacznie łatwiejszy będzie dostęp do trójmiejskich portów na Bałtyku nie tylko dla mieszkańców Polski, ale także dla przedsiębiorców z Czech, Słowacji czy Węgier, co znacznie podnosi konkurencyjność polskich portów i wpływa na relacje gospodarcze z naszymi południowymi sąsiadami.
Odcinek Tuszyn - Częstochowa jest ostatnim brakującym fragmentem tej autostrady, dzięki czemu kierowcy będą mogli korzystać z nowoczesnego i bezpiecznego połączenia drogowego od Trójmiasta, aż po granicę z Czechami.