oddział: Olsztyn
długość – 22 km
obecny etap – w realizacji
wartość projektu: 620,4 mln zł (z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót)
Etap zrealizowany:
25.04.2008 – zatwierdzenie STEŚ przez KOPI
31.08.2011 – uzyskanie DŚU
26.01.2016 – zmiana DŚU
18.04.2017 – zmiana DŚU wydana przez GDOŚ
29.07.2014 – zatwierdzenie KP przez ZOPI
23.09.2015 - ogłoszenie przetargu na PiB
Etap w realizacji:
12.01.2018 - podpisanie umowy na PiB z konsorcjum STRABAG Sp. z o.o., STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o. o wartości 516,2 mln zł
26.03.2018 – złożenie wniosku o ZRID
30.08.2019 - uzyskanie decyzji ZRID
Zadanie podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km) o łącznej długości 71,350 km.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat mławski (gmina Wieczfnia Kościelna, gmina Szydłowo, gmina Mława, gmina Wiśniewo, gmina Stupsk, gmina Strzegowo), powiat ciechanowski (gmina Glinojeck), powiat płoński (gmina Baboszewo, gmina Płońsk).
Opis inwestycji
Lokalizacja projektowanej drogi
Projektowana droga od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska, zlokalizowana jest pomiędzy km 223+818, a km 295+700 istniejącej drogi krajowej nr 7 Gdańsk-Warszawa.
Przebieg drogi
Przebieg planowanego przedsięwzięcia pokrywa się częściowo z istniejącą drogą krajową nr 7 Gdańsk - Warszawa, która jest jedną z ważniejszych dróg w Polsce, gdyż prowadzi ruch przez cały kraj w kierunku północ - południe. Obecnie nie spełnia ona kryteriów technicznych do prowadzenia tak dużego i zróżnicowanego ruchu.
Na odcinku około 40 km pomiędzy miejscowością Kuklin w gminie Wieczfnia Kościelna, a miejscowością Unierzyż w gminie Strzegowo projektowana trasa S-7 poprowadzona jest w nowym korytarzu. Obecna droga krajowa nr 7 na tym odcinku po modernizacji pozostaje w dotychczasowym śladzie, jako droga zbiorcza. Nowa droga S-7 zaprojektowana jest po stronie wschodniej istniejącej drogi za wyjątkiem Strzegowa, gdzie poprowadzona jest po stronie zachodniej. Odcinek od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do miejscowości Kuklin oraz odcinek pomiędzy miejscowością Unierzyż, a południową granicą opracowania wykorzystują ślad istniejącej drogi. Na odcinku wykorzystującym ślad istniejący przewiduje się ze względu na parametry trasy ekspresowej korektę łuków lub korektę położenia istniejącej jezdni. Dobudowa drugiej jezdni do istniejącej proponowana jest na większości odcinków trasy po stronie wschodniej i tylko na nielicznych fragmentach po stronie zachodniej.
Położenie obwodnic miejscowości w stosunku do drogi istniejącej nr 7:
Podstawowe dane techniczne projektowanej drogi S-7
Węzły drogowe
Obsługa terenów przyległych
Dla zapewnienia łączności pomiędzy terenami podzielonymi drogą ekspresową S-7 projektuje się 22 przejazdy. Dla polepszenia obsługi terenów rolniczych podzielonych trasą S-7 projektuje się dodatkowo przejazdy gospodarcze pod drogą S-7 - na odcinkach, gdzie odległość pomiędzy przejazdami wynosi więcej niż 3 km. Drogi serwisowe prowadzone są w liniach rozgraniczających drogi ekspresowej S-7, w większości obustronnie, jako drogi dwukierunkowe. Pod względem funkcji i klasy technicznej dzielą się one na trzy rodzaje:
Miejsca Obsługi Podróżnych
Wzdłuż trasy planowane są MOP-y w następujących lokalizacjach:
MOP Pepłowo I, strona prawa
MOP Pepłowo II, strona lewa
MOP Dłużniewo, strona prawa
MOP Ćwiklinek, strona lewa
Mapy
Strzegowo - Pieńki: Plan orientacyjny
Strona internetowa kontraktu
S7 Strzegowo - Pieńki - http://s7strzegowo-pienki.pl/