Wybrano najkorzystniejsze oferty na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika w ciągu przyszłej drogi Via Carpatia.
Na odcinek od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża o długości ok. 12 km najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) – 312, 2 mln zł. Na odcinek od węzła Niedrzwica Duża do węzła Kraśnik Północ (ok. 20 km) firma Mota-Engil Central Europe – 498 mln zł. Natomiast na budowę obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km) konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) - 319,5 mln zł.
Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca) i będą objęte gwarancją przez 10 lat.
Dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła początkowo wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem na wschód od niej omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, przejść przez lasy przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejść na zachodnią stronę.
W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK19 omijając miasto od wschodu. Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych (obiekty przechodzące nad trasą ekspresową uwzględniają dobudowę trzeciego pasa ruchu „na zewnątrz”). Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.