Obwodnica Jasła ma długość 4,4 km. Inwestycja została podzielona na dwa etapy: Etap I – od ul. 3 maja do mostu na rzece Jasiołce planowany jest do zakończenia w 2006 roku. W latach 2004/05 realizowany był etap II długości 2 km. Obwodnica ma jezdnię szerokości 9 metrów z obustronnym chodnikiem i nawierzchnią o zwiększonej odporności na odkształcenia. Droga dostosowana jest do obciążenia 115 kN/oś. Przebudowana została sieć elektryczna, wodociągowa, ciepłownicza i kanalizacja deszczowa. Zainstalowano oświetlenie uliczne na całej długości jezdni i sygnalizację świetlną na 3 skrzyżowaniach w ciągu drogi. Zostały również wykonane ekrany akustyczne o łącznej długości 300 m.
Obwodnica wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu, zmniejszy szkodliwe oddziaływanie drogi na środowisko, a przed wszystkim odciąży drogi Jasła od ruchu przebiegającego przez centrum.
Budowa drogi była szczególnie utrudniona ze względu na warunki naturalne, jak i niesprzyjające okoliczności pogodowe. Wysoki poziom wód gruntowych wymusił zastosowanie nowych technologii wzmocnienia podłoża (materace geosyntetyczne) i wybudowanie przepompowni wód opadowych, aby zagwarantować odpowiednią nośność i wytrzymałość konstrukcji nawierzchni.
Koszt realizacji II etapu obwodnicy wyniósł 16 mln zł. Całość inwestycji wyceniona została na ponad 27 mln złotych. Została ona zrealizowana ze środków krajowych i Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Wykonawcą była firma Budimex – Dromex.