150 km dróg ekspresowych w realizacji w systemie projektuj i buduj a na kolejne 42 km wkrótce podpisane zostaną umowy. 81 km S19 w opracowaniu koncepcji programowej a w tym roku jeszcze kolejnych ponad 56 km. Nowa nawierzchnia na 28 km dróg krajowych i rozpocznie się gruntowna przebudowa kolejnych 17 km najbardziej zdegradowanych. Na budowę i remonty dróg, przygotowanie kolejnych inwestycji i bieżące utrzymanie dróg wydaliśmy w 2017 roku ok. 1,1 mld zł.
Miniony rok to kontynuacja budowy połączenia od węzła Kurów Zachód na S17 do mostu na Wiśle w Puławach (11,8 km długości, zaawansowanie robót ponad 90 proc., oddanie do ruchu w połowie 2018 r.) i początek prac na pięciu odcinkach S17 od końca przyszłej obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód o łącznej długości ok. 71,6 km. Najbardziej zaawansowane, na poziomie ok. 50 proc., są odcinki od Garwolina do granicy z woj. lubelskim. Wykonano już ponad 7 km nawierzchni betonowej przyszłej drogi ekspresowej. Na kolejnych dwóch odcinkach w stronę węzła Kurów Zachód zaawansowanie robót wynosi ok. 40 proc., a w okolicy Żyrzyna położono już ponad 3,6 km betonowej nawierzchni. Na budowę S17 pomiędzy Garwolinem i Kurowem wraz z połączeniem do mostu na Wiśle w Puławach podpisano umowę o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Wartość projektu to ok. 2,2 mld zł, w tym wkład unijny wynosi prawie 1,2 mld zł.
W drugiej połowie 2017 roku ruszyły prace na odcinku od końca przyszłej obwodnicy Kołbieli do Garwolina i tu zaawansowanie wynosi ok. 20 proc. W tym roku prace budowlane prowadzone będą już na całym ponad 95-kilometrowym odcinku S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Kurów Zachód. Oczekujemy jeszcze na wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków: Lubelska – Kołbiel oraz obwodnica Kołbieli.
Podpisaliśmy umowy na kolejne odcinki dróg ekspresowych w naszym województwie. 33-kilometrowy S19 od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie (trzy odcinki realizacyjne) oraz obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17 (9,6 km). Wskazaliśmy najkorzystniejsze oferty na realizację 42-kilometrowego fragmentu S19 od końca obwodnicy Lublina do Kraśnika (trzy odcinki) i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych planujemy podpisać umowy z wykonawcami.
Zlecamy przygotowanie dokumentacji kolejnych odcinków S19 stanowiących ciąg przyszłej via Carpatia. Podpisaliśmy umowy na opracowanie koncepcji programowej dla ponad 81-kilometrowej trasy od granicy z woj. mazowieckim do Lubartowa (podzielona na sześć odcinków realizacyjnych). W pierwszym kwartale bieżącego roku planujemy podpisać umowę na koncepcję programową dla odcinka Lubartów – Lublin (24 km, weryfikujemy oferty zainteresowanych firm). Wcześniej ogłosimy jeszcze przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej dla ponad 32-kilometrowego odcinka S19 na terenie woj. mazowieckiego. Lubelski oddział GDDKiA przejął realizację i po uzyskaniu decyzji środowiskowej ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie projektuj i buduj.
W tym roku ruszą też przetargi na wyłonienie wykonawców koncepcji programowych dla S12 i S17 od Piask do granicy z Ukrainą w Dorohusku (długość blisko 80 km) i Hrebennem (113 km).
Miniony rok to nie tylko duże inwestycje, ale też i mniejsze, równie ważne. Położono nową nawierzchnię na 18 odcinkach dróg krajowych o łącznej długości ponad 28 km i wartości robót blisko 24 mln zł, m.in.: na DK17 pomiędzy Łopiennikiem a Zakręciem (2,2 km), na DK19 odc. Borki - Tchórzew (1,8 km), Niemce – Ciecierzyn (1,9 km), Pikule – Łążek (7,4 km) i na DK74 pomiędzy Dzwolą i Frampolem (5,2 km). W trakcie przebudowy jest most na rzece Branew w Krzemieniu na DK74 (wartość 4,2 mln zł, zakończenie w połowie 2018 r.).
Podpisaliśmy umowę na przebudowę ok. 10-kilometrowego odcinka DK48 od Krępy do Kocka (wartość ok. 35,3 mln zł). Na początku roku ogłoszony zostanie przetarg na rozbudowę ponad 7 km DK74 od Frampola do Gorajca. W obu przypadkach nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś. Przygotowywana jest dokumentacja techniczna na rozbudowę kolejnych odcinków dróg: DK74 Jarosławiec – Miączyn (dł. 4,2 km), Gorajec - Szczebrzeszyn (dł. 17 km wraz z korektą przebiegu drogi przez Gorajec, dojazd do mostu w Annopolu (500 m), DK63 od granicy z woj. mazowieckim do Łukowa
(dł. 11,4 km) oraz DK17 od Zamościa do Łabuń (dł. 5,5 km).
W minionym roku Minister Infrastruktury i Budownictwa zatwierdził do realizacji kolejne odcinki dróg wymagające wzmocnienia nawierzchni do 115 kN/oś. o łącznej długości ponad 82 km i wartości ok. 603 mln zł. To pozwoli na ogłoszenie w 2018 r. przetargów na dokumentację dla czterech odcinków DK74: korekt przebiegu przez Szczebrzeszyn (4 km) i Janów Lubelski (8,9 km), odcinka Janów Lubelski – Frampol (11,8 km), Zamość – Miączyn (7,3 km) oraz DK48 Dęblin – Moszczanka (7,9 km). W następnym roku dla trzech odcinków DK74: Horyszów – Hrubieszów (dł. 18,8 km), Klemensów – Zamość (dł. 14,8 km) i Hrubieszów – Zosin (9 km),
W ramach PROGRAMU LIKWIDACJI MIEJSC NIEBEZPIECZNYCH poprawiono bezpieczeństwo na dziesięciu odcinkach dróg krajowych:
Prace trwają jeszcze w:
Realizacja w 2018 roku.
Realizacja w 2018 roku. Przetargi do ogłoszenia: