Nowa trasa ma długość
Projekt rozpoczęto w maju 2004 roku. Jego realizacja trwała niespełna 18 miesięcy. Wartość kontraktu wyniosła 6 mln euro, z czego 2,6 mln dołożyła Unia Europejska z funduszu PHARE. Wykonawcą robót było konsorcjum firm STRABAG, Warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych i „Mostów - ŁÓDŹ”.
Program PHARE (ang. Poland and Hungary Assistance in Restructuring Economies) powstał w 1989 roku na podstawie inicjatywy Komisji Europejskiej. PHARE jest największym programem bezzwrotnej pomocy finansowej Unii Europejskiej dla państw Europy Środkowej i Wschodniej. W ramach środków na lata 2000 - 2006 pomoc inwestycyjna koncentruje się na działaniach służących zmniejszaniu dystansu gospodarczego i społecznego pomiędzy Polską i Unią Europejską.
Od 1999 roku PHARE był głównym instrumentem w przygotowywaniu krajów kandydujących do członkostwa w UE. W budżecie Unii Europejskiej na lata 2000-2006 wysokość funduszy została ustalona na sumę 1,56 mld euro rocznie dla wszystkich krajów. Co prawda w momencie wejścia Polski do Unii Europejskiej program PHARE został zastąpiony przez fundusze strukturalne, niemniej do roku 2006 będą nadal realizowane projekty, które zostały zaakceptowane przez Komisję Europejską przed terminem przystąpienia Polski do UE.
Szczegółowe informacje o wszystkich projektach PHARE realizowanych przez GDDKiA można znaleźć na stronie w dziale Fundusze Europejskie.