Wybrano najkorzystniejszą ofertę na Koncepcję Programową fragmentu Via Carpatii

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na wykonanie Koncepcji Programowej (KP) odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Babica do węzła Domaradz. Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania, to po wniesieniu finansowego zabezpieczenia możliwe będzie podpisanie z wyłonionym Wykonawcą umowy na wykonanie KP tego ponad 23-kilometrowego odcinka S19.



Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Promost Consulting Sp. z o.o., IRP Biuro Projektów Sp. z o.o., Zakład Usług Geologicznych i Projektowych Budownictwa i Ochrony Środowiska GEOTECH Sp. z o.o. Wartość oferty to ponad 17 mln zł, zaoferowany termin wykonania dokumentacji projektowej stadium Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym: 26 miesięcy od daty podpisania umowy.

 

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oprócz kryterium cena, brała pod uwagę także kryteria pozacenowe, stanowiące 40 punktów na 100 możliwych do uzyskania. Dla tego odcinka S19 kryteriami pozacenowymi były: termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego, doświadczenie głównego projektanta mostowego, doświadczenie projektanta tunelu.

 

Zakres Koncepcji Programowej

 

W ramach zamówienia Wykonawca:

- przygotuje Koncepcję Programową (KP) w tym m. in. analizę i prognozę ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu, plan działań ratowniczych dla stadium Koncepcji Programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego, organizację i bezpieczeństwo ruchu oraz analizę wielokryterialną;

- wykona kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym m.in. opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentacje geologiczno – inżynierską, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk
i monitoring hydrogeologiczny;

 

Koncepcja Programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.  

 

Przedmiotowa inwestycja stanowiąca część szlaku Via Carpatia, przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.

 

W ramach odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Babica do węzła Domaradz (dł. ok. 23,45 km ) przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym 3 tuneli o łącznej długości ok. 4,65 km. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).

 

Odcinek S19 Babica-Domaradz (Zadanie 1), na który dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, jest częścią dużego przetargu obejmującego wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym na S19 Babica-Barwinek (gr. państwa). Aktualnie trwa procedura wyboru najkorzystniejszych ofert dla kolejnych odcinków, tj.:

Zadanie 2: Węzeł „Domaradz” (bez węzła) – Węzeł „Miejsce Piastowe” (z węzłem) dł. ok. 22,70 km

Zadanie 3: Węzeł „Miejsce Piastowe” (bez węzła) – Węzeł „Dukla” (z węzłem) dł. ok. 10,40 km

Zadanie 4: Węzeł „Dukla” (bez węzła) – Barwinek (Granica Państwa) dł. ok. 18,335 km.

GDDKiA