Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów


GDDKiA

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0033/17
Data podpisania UoD: 16.11.2017 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2020r.

Całkowita wartość projektu: 2 282 411 370,44 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 178 476 685,47 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku Garwolin - Kurów o długości 58,574 km. oraz drogi ekspresowej S12 o długości 11,920 km, zlokalizowanych w sieci bazowej (S17) oraz kompleksowej (S12) TEN-T. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 5 odcinków realizacyjnych:

Budowa drogi S17 na odcinku Garwolin (koniec obwodnicy) - gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego z podziałem na 2 części:
1. Garwolin (koniec obwodnicy) - Gończyce (koniec obwodnicy),

2. Gończyce (koniec obwodnicy) - gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego.

 

Budowa drogi S17 na odcinku gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego - węzeł „Sielce” obecnie „Kurów Zachód” (bez węzła) z podziałem na 3 części:

1. gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego - węzeł „Skrudki” (wraz z węzłem),

2. węzeł „Skrudki” (bez węzła) - węzeł „Sielce” obecnie „Kurów Zachód” (bez węzła),

3.  odcinek dojazd do przeprawy mostowej na rz. Wiśle w m. Puławy.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego i lubelskiego, jak również poza granice państwa.