Rozpoczęcie procedury przetargowej na budowę S1 Przybędza - Milówka

Katowicki Oddział GDDKiA przygotował i przekazał Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu dotyczące budowy odcinka drogi ekspresowej S1 od węzła Przybędza do węzła Milówka tzw. „Obejście Węgierskiej Górki”.



Ogłoszenie przetargu przez GDDKiA nastąpi niezwłocznie po jego publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

 

Inwestycja będzie realizowane w formule „Projektuj i Buduj”. Wykonawca stanie przed zadaniem opracowania kompletnej dokumentacji projektowej wykonawczej oraz uzyskania niezbędnych decyzji umożliwiających wykonanie robót budowlanych oraz dopuszczenie do użytkowania budowanego odcinka drogi o długości 8,530 km.

 

GDDKiA 

 

Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń

Celem budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała -Żywiec - Zwardoń było stworzenie ponadregionalnego połączenia pomiędzy Śląskiem, Beskidem Żywieckim i Słowacją, stanowiącego część VI korytarza Transeuro­pejskiej Sieci Drogowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z państwami Europy Południowej, i przebiegającego w osi priorytetowej TEN-T nr 15: Gdańsk - Brno/Bratysława - Wiedeń. Jej realizację podzielono na trzy etapy: Żywiec - Zwardoń, Mikuszowice - Żywiec oraz Przybędza - Milówka, czyli tzw. obejście Węgierskiej Górki. Droga ekspresowa S1 Bielsko-Biała - Żywiec -Zwardoń obecnie ma długość 45,115 km. Po wybudowaniu ostatniego brakującego odcinka łącznie będzie miała ponad 53 km.

 

GDDKiA 

 

Odcinek od Przybędzy do Milówki jest ostatnią brakującą częścią drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała - Żywiec -Zwardoń. Cała inwestycja pozwoli na połączenie biegnącej południkowo drogi ekspresowej S1 ze słowacką autostradą D3. W ramach kontraktu powstaną dwa dwukomorowe tunele oraz dziewięć innych obiektów inżynierskich. Rozpatrzono trzy warianty przebiegu trasy, a ostatecznego wyboru dokonano po wyczerpujących konsultacjach ze społeczeństwem. 5 maja 2009 r. uzyskano dla drogi decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. 6 grudnia 2017 r. została wydana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

 

Zakres inwestycji

8,5 km drogi ekspresowej S1 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu oraz 1 jezdnia z 2 pasami ruchu)

2 węzły drogowe: Przybędza, Milówka

11 obiektów inżynierskich, w tym 2 dwukomorowe tunele.

 

Finansowanie

Budowa drogi ekspresowej S1 Przybędza - Milówka jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego oraz przewidziana do finansowania ze środków POliŚ 2014-2020 w ramach projektu nr 4.1-14.