Rada Ministrów wydała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego.
Zmiana w/w rozporządzenia wynika z konieczności określenia tytułów wydatkowania środków Krajowego Funduszy Drogowego. Doprecyzowane zostały rodzaje prac, jakie mogą być finansowane w ramach prac przygotowawczych pod drogowe projekty inwestycyjne.
Ponadto, zgodnie ustawą z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz.U z 2004 r. Nr 256, poz. 2571 i Nr 273, poz. 2703), Program rzeczowo-finansowy dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego powinien ustalać zakres i termin gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady.
Umowa o budowę i eksploatację autostrady pomiędzy ministrem infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company SA z 31 sierpnia 2004 r. przewiduje objęcie gwarancjami Skarbu Państwa wypłat z Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company SA, które będą przeznaczone na spłatę dwóch kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy autostrady A-1 (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy).