Koleba, początkowo w złym stanie technicznym, w muzeum przeszła renowację i teraz można w pełni podziwiać jej wygląd i działanie. Kolejnym nowym eksponatem w Muzeum Drogownictwa jest walec Fadroma. Jest to maszyna produkcji polskiej która służyła drogownictwu w latach siedemdziesiątych. Walec miał silnik spalinowy wyprodukowany w Andrychowie. Teraz odnowiony zabytkowy pojazd drogowy można oglądać na otwartej, zewnętrznej ekspozycji w Wydziale Historii Drogownictwa.
Wydział ten jako Izba Pamięci powstał w 1982 roku. W 1992 roku decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków został wpisany do rejestru zabytków. Jako Wydział Historii Drogownictwa funkcjonuje od stycznia 2005 roku. Do zwiedzania przeznaczone są dwie ekspozycje – zewnętrzna, na której w czasie spaceru można podziwiać maszyny i urządzenia, które niegdyś służyły drogowcom, a także ekspozycja wewnętrzna, która pokazuje między innymi eksponaty dotyczące budowy i utrzymania dróg i mostów, sposób pracy przy budowach (w postaci scenek z figurami ludzkimi naturalnych rozmiarów), a także drogi i mosty w sztuce. Wydział organizuje również wystawy czasowe.
Ekspozycja otwarta jest w dni powszednie od 7.30 – 14.00. Jest w pełni przystosowana do zwiedzania przez osoby niepełnosprawne. Wstęp na ekspozycje jest bezpłatny. Istnieje również możliwość zorganizowania imprezy plenerowej i skorzystania z grilla (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym).
Placówka usytuowana jest w miejscowości Szczucin, na trasie drogi krajowej numer 73 z Kielc do Tarnowa. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (14) 643 52 78. Zapraszamy również na podstronę internetową Wydziału - zobacz