S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – 8,23 km

- obecny etap – w realizacji

- lata realizacji – 2018-2021

- planowana wartość projektu – 331 240 604,57 PLN brutto

 

1.etap zrealizowany:

06.2011 - Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) 

07.11.2012 - Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęła STEŚ dla drogi S19:

na odcinku gr. województwa – węzeł Zapacz, a 04.01.2013 na odcinku węzeł Zapacz – Sokołów Małopolski

14.11.2012 - Protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano odcinek gr. województwa – węzeł Zapacz: wariant WS 9, 07.01.2013 odcinek węzeł Zapacz – Sokołów Małopolski: wariant WS 9 (alternatywnie WS 5J) 

15.05.2013 - Raport oddziaływania na środowisko:

30.04.2014 - Decyzja środowiskowa:

08.05.2015 - Ostateczność decyzji środowiskowej:

18.09.2015 - ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę

27.02.2017 – zaproszenie do składania ofert w II etapie przetargu na zaprojektowanie i budowę

18.06.2018 - Podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę (Wykonawca: Mosty Łódź S.A. Wartość: 286 886 390,59 PLN brutto, https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/29675/Podpisano-3-umowy-na-realizacje-podkarpackiej-Via-Carpatii )

18.04.2019 - Złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID)

4.10.2019 - Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID) ​

9.10.2019 - Przekazanie placu budowy Wykonawcy

15.11.2019 - podpisanie umowy na dofinansowanie projektu pt. Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów na odcinku węzeł Lasy Janowskie (bez węzła) - węzeł Nisko Południe (z węzłem) - całkowita wartość projektu: 917 408 465,64 zł, w tym dofinansowanie unijne: 468 342 018,53 zł

 

2.etap w realizacji:

Plac budowy przekazany Wykonawcy - trwa budowa

 

strona internetowa projektu:  http://s19lasyjanowskie-nisko.pl/

GDDKiA

 

II. Opis inwestycji

1. Przebieg drogi:

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się za węzłem Zdziary. Po przekroczeniu DK19 droga przebiega przez kompleks leśny równolegle po jej wschodniej stronie. Od tego miejsca trasa przebiega nowym śladem po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 19. W rejonie miejscowości Spokojna trasa wariantu odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł Zapacz, na przecięciu z planowanym przebiegiem drogi S74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo – zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65, dalej przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła Rudnik nad Sanem.

 

Mapa

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa techniczna: S
- prędkość projektowa: 100 km/h
- prędkość miarodajna: 110 km/h
- liczba pasów ruchu: 2x2 (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość opasek wewnętrznych: 0,5 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
- szerokość pasa dzielącego: 4,0 m
- szerokość poboczy gruntowych: min. 0,75 m
- skrajnia pionowa: min. 5,0 m
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
 

3. Zakres inwestycji:

Zakres robót obejmuje wykonanie pełnego zakresu drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Zdziary do węzła Rudnik nad Sanem, skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną nie związaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi:

W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S19 na odcinku gr. województwa – węzeł Zapacz: WS5, WS6, WS7, WS8, WS9, oraz osiem wariantów przebiegu drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Zapacz – Sokołów Małopolski. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie 30 kwietnia 2014 roku wybrano wariant WS 9 w km 0+000 – 8+750 oraz wariant WS 5J w km 8+800 – 51+976.

 

5. Obiekty inżynierskie :

- mosty: 1
- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 8
- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 9

Po szczegółowej analizie terenowej i przyrodniczej może nastąpić optymalizacja ilości, parametrów i lokalizacji przejść dla zwierząt.

 

GDDKiA 

Wizualizacja: most przez rz. San.

 
III. Ochrona środowiska

Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie z dnia 30.04.2014 r. oraz decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 08.05.2015 r., przedmiotowe przedsięwzięcie obejmuje wykonanie:

  • przejść dla zwierząt małych, średnich i dużych oraz schronień dla ptaków i nietoperzy w celu ochrony dziko żyjącej fauny,
  • urządzeń podczyszczających wody opadowe, zbiorników retencyjnych,  retencyjno – infiltracyjnych i infiltracyjnych dla ochrony przed zanieczyszczeniem wód,
  • ekranów akustycznych celem ochrony akustycznej otaczającego terenu,
  • zbiorników kompensacyjnych (rozrodczych) dla płazów.