I.Podstawowe informacje o inwestycji
- długość – około 11,5 km
- obecny etap – w realizacji
- lata realizacji - 2018 - 2022
- wartość projektu – 351 672 704,27 PLN brutto
1.etap zrealizowany:
02.02.2012 - Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ)
18.14.2012 - Raport oddziaływania na środowisko
30.04.2014 - Decyzja środowiskowa
08.05.2015 - Ostateczność decyzji środowiskowej
15.11.2016 - Posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć INwestycyjnych (KOPI)
23.12.2016 - Zatwierdzenie protokołu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI)
18.09.2015 - Ogłoszenie przetargu na realizację
23.06.2017 - Zaproszenie do składania ofert
14.11.2018 - Podpisanie umowy na realizację systemem projektuj-buduj (Wykonawca: Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A. za kwotę 272,5 mln zł, https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/31461/Podpisano-umowe-na-realizacje-kolejnego-odcinka-S19-na-Podkarpaciu )
12.09.2019 - Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID)
19.09.2019 - Podpisanie umowy na dofinansowanie projektu pt. Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, odc. w. Nisko Południe (bez węzła) – w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) - planowany całkowity koszt realizacji Projektu: 848 408 745,83 zł. Wysokość dofinansowania UE: 412 806 332,82 zł
31.01.2020 - otrzymano ZRID
2. etap w realizacji
Plac budowy przekazany Wykonawcy - trwa budowa
strona internetowa projektu: http://www.s19-nisko-podgorze.pl/
II.Opis inwestycji
1.Przebieg drogi
Przedmiotem zadania jest zaprojektowanie i budowa, drogi ekspresowej S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Podgórze (bez węzła) na odcinku od km 419+150,00 do km 430+300,00 (tj. od ok. km 22+305 do ok. km 33+455 – kilometraż na podstawie DŚU). Powyższy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S19 leżącej w szlaku komunikacyjnym Via Carpatia przebiegającym przez Litwę, Polskę, Słowację i Węgry oraz zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego, w powiecie niżańskim, na terenie gmin Nisko i Jeżowe.
Początek przedmiotowego odcinka S19 przyjęto za węzłem Nisko Południe tuż za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową LK65. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy m. Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie DK19 (w przybliżeniu równolegle do niej). Następnie krzyżując się bezkolizyjnie z DK19 odbija w kierunku południowo – wschodnim. W km 428+400 zlokalizowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP typu II Jeżowe po stronie lewej i MOP typu III Kamień po stronie prawej. Przedmiotowy odcinek kończy się przed węzłem „Podgórze” gdzie droga ekspresowa S19 przecina się z drogą wojewódzką DW861.
Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.
2.Podstawowe parametry techniczne
klasa techniczna - S,
prędkość projektowa – 100 km/h,
prędkość miarodajna – 110 km/h,
liczba pasów ruchu – 2x2,
szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
szerokość opasek wewnętrznych – 0,5 m,
szerokość pasa awaryjnego – 2,5m
szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 5,0m
szerokość poboczy gruntowych – min 0,75 m,
skrajnia pionowa – 5,0 m,
obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,
3.Zakres inwestycji obejmuje:
4.Obiekty inżynierskie
III. Ochrona środowiska
Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 30.04.2014 r. oraz decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z 08.05.2015 r. przedmiotowe przedsięwzięcie obejmuje wykonanie:
- przejść dla zwierząt małych, średnich i dużych oraz schronień dla ptaków i nietoperzy w celu ochrony dziko żyjącej fauny,
- zbiorników kompensacyjnych dla płazów,
- urządzeń podczyszczających wody opadowe, zbiorników retencyjnych dla ochrony przed zanieczyszczeniem wód,
- ekranów akustycznych celem ochrony akustycznej otaczającego terenu.