Budowa obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7
Mimo trwającej na kontraktach przerwy zimowej (od 15 grudnia do 15 marca) wykonawca obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7 kontynuuje wybrane asortymenty prac, na które pozwalają warunki atmosferyczne. Zaawansowanie kontraktu przekroczyło 65 procent. Zakończenie inwestycji planowane jest w tym roku.

GDDKiA podpisała Umowę na prace projektowe i realizację zachodniej obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7 w 2015 roku. W br. z końcem października planowane jest oddanie do użytkowania nowego odcinka o długości około 25 km. Kontrakt jest realizowany w systemie projektuj i buduj, a jego wartość to 729,4 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Budowę nadzoruje kielecki Oddział GDDKiA.

 

 W ramach kontraktu przewidziane zostało zbudowanie fragmentu trasy S7 o długości ok. 24,65 km. W założeniach tego odcinka drogi ekspresowej, przewidziano po 2 pasy ruchu w obu kierunkach, 4 węzły drogowe, 21 wiaduktów, 4 mosty i 2 kładki dla pieszych.

 

Zakończyły się optymalizacje projektowe. Niemal w całości wykonane zostały także roboty ziemne. Wykonawca jest na etapie prac przy warstwach konstrukcyjnych nawierzchni. Półmetek osiągnęły roboty bitumiczne. W trzech czwartych ciąg główny przyszłej trasy ekspresowej ma warstwy podbudowy, warstwa wiążąca nawierzchni ułożona została na jednej trzeciej długości odcinka. Po zakończeniu przerwy zimowej rozpoczną się intensywne roboty bitumiczne, kontynuowane będzie m.in. układanie warstwy wiążącej, a następnie rozpocznie się układanie wierzchniej warstwy ścieralnej nawierzchni. Wykonawca będzie prowadził prace przy budowie dróg dojazdowych, kontynuował roboty przy obiektach mostowych.  Zaawansowanie prac w przypadku tych ostatnich to około 70 procent. Jednocześnie kontynuowane będą roboty przy przebudowie sieci, budowie zbiorników retencyjnych, odwodnieniu, urządzeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego itp.

 

 Inwestycja jest na całym swoim przebiegu budowana po nowym śladzie biegnącym po zachodniej stronie istniejącej drogi S7. Nowa obwodnica nie tylko znacząco wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców Radomia, rozwój regionu, ale przede wszystkim poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu odczuwalne przez kierowców jadących tranzytem odcinkiem drogi ekspresowej S7 między Warszawą, Kielcami, a Krakowem.