Wybrano najkorzystniejszą ofertę na S7 granica województwa świętokrzyskiego – Kraków, na odcinku III węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska)
We wtorek 6 marca 2018 r. wybrano najkorzystniejszą ofertę na wykonanie projektu i budowę drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego – Kraków , na odcinku III węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), o długości ok. 18,3 km”. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma włoska SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu, która za cenę 1 072 497 254,94 zł ma wykonać zadanie w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy, z gwarancją jakości na 10 lat.
Do ogłoszonego przez Oddział GDDKiA w Krakowie przetargu na projekt i budowę S7 odcinka III węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) złożyło oferty 11 firm, wszystkie zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące. Najniższą cenę ponad 1 mld 22 mln 462 tys. zł zaproponowała włoska firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. z Parmy. Oferta ta po przebadaniu i złożeniu wyjaśnień przez wykonawcę została odrzucona. Inwestor uznał, iż „wykonawca nie wyjaśnił w sposób wyczerpujący i wiarygodny, że zaproponowana przez niego cena jest możliwa i rynkowa” oraz „nie wywiązał się ze spoczywającego na nim obowiązku wykazania, że cena nie jest rażąco niska „.
Po dokonaniu wyboru zgodnie z prawem firmy mają 10 dni na ewentualne odwołania. Jeżeli nie będzie w tym okresie odwołań dokumenty zostaną przekazane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
- realizację drogi ekspresowej S-7 jako drogi dwujezdniowej z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi
- budowę węzłów drogowych łączących S-7 z istniejącym układem komunikacyjnym
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z nią (wraz z wykonaniem, w niezbędnym zakresie, korekty przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do obiektów),
- budowę elementów odwodnienia drogi i obiektów towarzyszących
- budowę dróg dojazdowych
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu
- realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko
- usunięci kolizji z istniejącymi obiektami budowlanymi
- przełożenie fragmentów cieków wodnych kolidujących z droga S-7
- budowę infrastruktury technicznej stanowiącej wyposażenie techniczne drogi
- budowę kanałów technologicznych i urządzeń infrastruktury technicznej
55,6 kilometrowy odcinek S7 granica województwa świętokrzyskiego – Kraków został podzielony na trzy części realizacyjne:
- I odcinek realizacyjny granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km.
- II odcinek realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km.
- III odcinek węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km.