Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu realizuje kolejny etap przebudowy mostu położonego w Prudniku na ul. Stefana Batorego (ciąg drogi krajowej nr 40, km 18+791).
W dniu 24 kwietnia 2018 roku około godziny 8.00 most został całkowicie wyłączony z ruchu. Wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu. Ruch pieszych został skierowany na sąsiadującą kładkę dla pieszych zlokalizowaną przy ulicy Wańkowicza. Ruch samochodów odbywa się drogami objazdowymi:
1. Dla pojazdów o ciężarze do 30 t ( objazd długości 3,7 km ) ulicami: Kolejowa, Nyska, Piastowska, Kopernika, plac Wolności
2. Dla pojazdów o ciężarze powyżej 30 t ( objazd długości 45,4 km ) trasą: Prudnik - Nysa (droga nr 41); Nysa – Głuchołazy ( droga nr 411); Głuchołazy – Prudnik ( droga nr 40)
Ponadto, na czas prowadzenia budowy mostu na ulicy Batorego, staraniem Urzędu Miejskiego w Prudniku i GDDKiA, została wykonana dodatkowa tymczasowa droga objazdowa. Przeznaczona jest dla pojazdów o ciężarze do 3,5 t i pojazdów ratownictwa. W ramach tego przedsięwzięcia wykonano nad rzeką tymczasowy most składany umożliwiający przejazd (na moście dopuszczony jest ruch jednokierunkowy od ul. Kochanowskiego w kierunku ul. Wańkowicza).
Aktualnie Wykonawca robót związanych z przebudową mostu na ulicy Batorego prowadzi prace rozbiórkowe istniejącego mostu. Następnie wykonane zostanie fundamentowanie i nowy obiekt mostowy o parametrach użytkowych:
- szerokość jezdni 8,0 m
- obustronne chodniki o szerokości 2,0 m każdy,
- dopuszczalna nośność 50 ton.
Konstrukcja nowego obiektu będzie analogiczna jak mostu dotychczasowego (most łukowy, trzyprzęsłowy). Wykonany będzie z betonu zbrojonego. Dla zachowania charakteru zabytkowego otoczenia, w nawiązaniu do obiektu dotychczasowego, na nowym obiekcie zostanie wykonana okładzina kamienna.
Zasadnicze prace związane z budową mostu potrwają do końca września bieżącego roku. Planuje się udostępnić wtedy obiekt do ruchu. Od września nadal trwać będą roboty wykończeniowe. Definitywne zakończenie budowy ma nastąpić do dnia 30 listopada 2018 r.
Całkowity koszt przedsięwzięcia to około 11 mln PLN.