Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, odc. w. Lubelska - Garwolin
Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, odc. w. Lubelska - Garwolin
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0037/17
Data podpisania UoD: 04.04.2018 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020r.
Całkowita wartość projektu: 1 245 288 089,85 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 618 460 584,40 PLN
Strony internetowe projektu: http://s17-lubelska-kolbiel.pl/ http://www.s17-obwodnica-kolbieli.pl/ http://www.s17-kolbiel-garwolin.pl/
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin na odcinku w. Lubelska - Garwolin długości 36,84 km. zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. Zakręt) - Garwolin na odcinku węzeł „Lubelska” (bez węzła) - Garwolin:
Cześć nr 1: na odcinku węzeł „Lubelska” (bez węzła) - Kołbiel (początek obwodnicy) od ok. km 4+049 do ok. km 19+200 dług. ok. 15,151 km,
Cześć nr 2: na odcinku obwodnica Kołbieli od ok. km 19+200 do ok. km 27+900 dług. ok. 8,700 km,
Cześć nr 3: na odcinku Kołbiel (koniec obwodnicy) - Garwolin (początek obwodnicy) od ok. km 27+900 do ok. km 40+915 dług. ok. 13,015 km.
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego i lubelskiego, jak również poza granice państwa.