Ubezpieczycielem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w wyniku zdarzeń na drogach krajowych w latach 2018-2022 jest Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Numer polisy: 2018-2020: 1301N00002710, 2021-2022: 1301N00003988
W latach 2015-2017 ubezpieczycielem GDDKiA było konsorcjum reprezentowane przez Koasekuratora Wiodącego: InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Dla szkód powstałych w roku 2017 obowiązuje polisa o nr OC-F007878, w 2016r. polisa OC-F 007206, w 2015r. polisa OC-E 002026.
Zgłaszanie szkód z ubezpieczenia OC zarządcy drogi
Dla szkód powstałych na drogach na terenie województwa lubuskiego* zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, w odniesieniu do szkód zgłoszonych z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu zarządzania i administrowania drogami krajowymi województwa lubuskiego* właściwą jednostką jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze .
(*)
- dodatkowo odcinki:
- z wyjątkiem dróg krajowych powiatu wschowskiego (dk 12 od km 133+563 do km 154+076 – odcinek zarządzany przez Oddział GDDKiA we Wrocławiu)
Zgłoszenie szkody
Szkodę można zgłosić:
1. Telefonicznie na infolinię ubezpieczyciela:
- nr tel.: 801 00 22 88,
- dla telefonów komórkowych nr tel.: 22 203 27 01
2. Drogą elektroniczną:
3. Pisemnie - drogą pocztową wysyłając poprawnie uzupełniony formularz zgłoszenia szkody wraz z załącznikami na adres Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze
GDDKiA Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
Zgłoszenie szkody można również złożyć osobiście w biurze podawczym GDDKiA Oddział
w Zielonej Górze pod adresem:
GDDKiA Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
Wymagane dokumenty
W zgłoszeniu szkody pomocny będzie druk zgłoszenia szkody (dostępny również w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze).
Zgłoszenie szkody powinno zawierać:
W godz. 7:30-15:30 na ewentualne pytania dotyczące spraw związanych z odszkodowaniami odpowiedzą pracownicy Wydziału Dróg i Sieci Drogowej. Tel. 68/327-10-68 centrala/sekretariat, e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Etapy załatwienia sprawy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze informuje, że początkowym etapem procedury likwidacyjnej jest przyjęcie zgłoszenia roszczenia na druku zgłoszenia szkody złożonego osobiście lub przez pełnomocnika (w przypadku reprezentowania poszkodowanego przez Kancelarię Adwokacką wymagane jest złożenie pełnomocnictwa).
Bezpośrednio po zgłoszeniu GDDKIA Oddział w Zielonej Górze przekazuje dokumentację od Poszkodowanego do firmy ubezpieczeniowej. W wypadku wystąpienia niezgodności w zgłoszeniu Ubezpieczyciel wzywa Poszkodowanego do uzupełnienia lub korekty informacji.
Kolejnym etapem jest rozpatrzenie przez ubezpieczyciela przedłożonego wniosku.
Następnie Ubezpieczyciel przekazuje do wnioskodawcy (w formie pisemnej drogą pocztową) decyzję o uznaniu bądź odmowie uznania roszczenia z pouczeniem o terminie i sposobie złożenia odwołania.
Ponadto informujemy, że do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Ochrona danych osobowych
Informujemy, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa, tel. 22 375 88 88, e-mail: kancelaria@gddkia.gov.pl .
Do kontaktów związanych z przetwarzaniem danych wyznaczony jest Inspektor ochrony danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@gddkia.gov.pl .
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach likwidacji szkody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz w celu archiwizacji.
Pani/Pana dane osobowe będą udostępnione na podstawie przepisów prawa:
- brokerowi ubezpieczeniowemu Maxima Fides Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi 90-613, ul. Gdańska 91,
- ubezpieczycielom (w zależności od daty zdarzenia):
a) konsorcjum reprezentowane przez Koasekuratora Wiodącego: InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., z siedzibą w Warszawie 00-668, ul. Noakowskiego 22 (zdarzenia z lat 2015-2017).
b) Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych z siedzibą w Warszawie 02-685, ul. Rodziny Hiszpańskich 8 (zdarzenia z lat 2018-2022).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat od zakończenia postępowania odszkodowawczego.
Posiada Pani/Pana prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, w tym wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także prawo do wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania ich przetwarzania.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do realizacji zadań zarządcy drogi oraz rozpatrzenia Pani/Pana wniosku na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. (Dz.U.2017.1170 z późn. zm.) o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Formularze zdarzeń w latach 2015-2017
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC w latach 2015-2017
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC w latach 2015-2017
Formularze zdarzeń w latach 2018-2022
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC w latach 2018-2022
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC w latach 2018-2022