Wniosek o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach( DŚU) dla S11 obwodnicy Piły i Ujścia złożony.
GDDKiA dziś złożyła wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach , która ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi ekspresowej S11 dla obwodnic Piły i Ujścia.
Projektowana droga ekspresowa S10/11 odcinek Piła - Ujście stanowi fragment drogi S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego zapewniającego dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku, zapewniając jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina. W/w inwestycja zlokalizowana jest w województwie wielkopolskim na terenie gmin: miasto Piła, Ujście, miasto Ujście.
Obwodnica Piły i Ujścia ma poprawić warunki i bezpieczeństwo ruchu na drodze, ułatwić ruch tranzytowy i turystyczny w rejonie (w znacznej części przejmie ruch tranzytowy istniejącej drogi krajowej nr 11, co umożliwi ominięcie miasta Ujście), a także stworzyć podstawy rozwoju regionu położonego w sąsiedztwie projektowanej drogi S10/11. Ponadto, budowa obwodnicy Piły i Ujścia przyczyni się do:
- stworzenia bezpiecznego odcinka trasy drogowej zapewniającego wyższy komfort ruchu drogowego,
- skrócenia czasu przejazdu pomiędzy Piłą a Poznaniem,
- usprawnienia połączeń międzyregionalnych na terenie Polski,
- dostosowania drogi do obowiązujących przepisów prawnych, w tym zapisów rozporządzeń w sprawie warunków technicznych dotyczących dróg i obiektów inżynierskich,
- rozwiązania obsługi przyległego terenu,
- zapewnienia właściwej obsługi przemysłu i usług,
- osiągnięcia korzyści wynikających ze zwiększenia mobilności osób w wieku produkcyjnym.
Opracowana dokumentacja projektowa (tj. STEŚ i materiały do DŚU) została sporządzona wspólnie dla obwodnicy Piły i Ujścia, długość: ok 24 km
- ok 15 km odcinek I obwodnica Ujścia
- ok 9 km odcinek II obwodnica Piły
W ramach inwestycji przewiduje się:
- budowę nowego odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu;
- budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych węzłów drogowych;
- budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych przejazdów dla dróg poprzecznych przecinających drogę ekspresową;
- budowę dróg dojazdowych zapewniających dojazd do pól, lasów i posesji;
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt);
- budowę przepustów;
- budowę kanalizacji deszczowej;
- budowę urządzeń ochrony środowiska;
- budowę oświetlenia węzłów;
- budowę kanałów technologicznych zgodnie z wymogami Ustawy o drogach publicznych art. 39 ust 6,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu (bariery ochronne, ogrodzenia, oznakowanie);
- budowę systemu łączności alarmowej;
- przebudowę istniejących urządzeń: energetycznych, telekomunikacyjnych, melioracyjnych, sieci gazowej i instalacji sanitarnych.
Po zakończeniu opracowań projektowych możliwe będzie ogłoszenie postępowań przetargowych w formule Projektuj i Buduj pod warunkiem uzyskania finansowania dla tego zadania.
Po uzyskaniu DŚU, jak również przyznaniu środków finansowych na opracowanie Koncepcji Programowej, poprzez procedurę przetargową zostanie wyłoniony Wykonawca przedmiotowej dokumentacji projektowej, która to uszczegółowi rozwiązania techniczne dla wskazanego w Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach wariantu do realizacji. Pozwoli to GDDKiA, pod warunkiem uzyskania finansowania, ogłosić przetarg na realizację w systemie projektuj i buduj.
Plan orientacyjy z przebiegiem wariantów