Obwodnica miasta Sanok w ciągu DK28


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- oddział - Rzeszów

- długość: 6,699 km

- obecny etap – oddany do użytkowania

- lata realizacji 2016-2020

- planowana wartość projektu: 207 180 936,44 PLN 

 

1.etap zrealizowany:

Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej: 30.08.2013

Uzyskanie decyzji środowiskowej: 10.07.2014

Uzyskanie Decyzji Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej: 21.07.2017

Przetarg ogłoszony: 30.09.2014

Umowa na realizację podpisana: 09.02.2016 (Konsorcjum MAX BOGL Polska Sp. zo.o., MAX BOGL STIFTUNG & Co.KG. Wartość kontraktu: ok. 139,9 mln zł)

Umowa na dofinansowanie unijne projektu: 1.10.2018

Oddanie do uzytkowania: 31.01.2020

   

Umowa na dofinansowanie unijne projektu: 1.10.2018.

Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN

GDDKiA

 

II. Opis inwestycji

1. Przebieg drogi

Inwestycja zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu sanockiego i obejmuje tereny miasta Sanok oraz gminy Sanok. Początek obwodnicy zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK28). Koniec obwodnicy stanowi włączenie projektowanej jej trasy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego).

 

Plan orientacyjny przebiegu obwodnicy Sanoka  TUTAJ

GDDKiA 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa techniczna GP
- prędkość projektowa 60, 70 km/h;

  • Vp=60 km/h ( km 0+000 – 0+925 )
  • Vp=70 km/h ( km 0+925 – 6+699.14 )

- prędkość miarodajna 80, 90 km/h

  • Vm=80 km/h ( km 0+000 – 0+925 )
  • Vm=90 km/h ( km 0+925 – 6+699.14 )

- liczba pasów ruchu 2+1;
- szerokość pasa ruchu 3,50 m;
- szerokość opasek wewnętrznych 0,5 m;
- szerokość pasa separującego  min. 2,60 m
- szerokość poboczy gruntowych min. 1,50 m;
- skrajnia pionowa 4,9 m
- obciążenie nawierzchni KR5;
 

3. Zakres inwestycji

  • budowa jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP o przekroju 2+1;
  • budowa 4 skrzyżowań jednopoziomowych w ciągu obwodnicy;
  • budowa przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska;
  • budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty);
  • budowa jednej pary Miejsc Kontroli Pojazdów;
  • budowa elementów odwodnienia;
  • budowa oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
  • budowa oświetlenia drogowego;
  • przebudowa kolidujących z trasą obwodnicy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi – dot. etapu przygotowania

Dla wariantów 1A, 4A, 5A, 5B, 7A, 7B, 7C przewidziano realizację w dwóch etapach. Pierwszy etap do realizacji zadania od początku obwodnicy na drodze krajowej nr 28 (DK28) do (DK84). Drugi etap to połączenie obwodnicy od DK84 do DK28.

Etapowanie dla warrantu 8A i 8B polega na realizacji, w pierwszym etapie odcinka od skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 886 (DW886) oraz ulicy Krakowskiej (DK 28) do DK 84. Drugi etap to połączenie obwodnicy od DK84 do DK28. Do realizacji przyjęto wariant ze skrzyżowaniami zgodnie z wariantem 8B

 

5. Obiekty inżynierskie

12 obiektów inżynierskich w tym:

-9 w ciągu drogi krajowej, (w tym 6 pełniących funkcje ekologiczną),

-1 w ciągu łącznika do Ronda Beksińskiego (pełniącego funkcje ekologiczną),

-1 w ciągu drogi dojazdowej,

-1 nad droga krajową w ciągu drogi dojazdowej,

4 obiektów na potokach górskich;

6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą;

8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi;

 

6. Skrzyżowania:

  • Rondo nr 1 typu „nerka” na skrzyżowaniu obwodnicy z DW 886 i DK28;
  • Skrzyżowanie na prawe skręty na przecięciu Obwodnicy z łącznikiem do ul. Gen. Leopolda Okulickiego (projekt łącznika nie jest objęty niniejszym opracowaniem);
  • Rondo nr 2 na skrzyżowaniu Obwodnicy z łącznikiem do Ronda Beksińskiego (projekt łącznika nie jest objęty niniejszym opracowaniem);
  • Rondo nr 3 na skrzyżowaniu Obwodnicy z DK 84 (ul. Lipińskiego);


III. Ochrona środowiska

Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 10.07.2014 r., decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 18.05.2015 r. oraz postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 22.06.2017 r.  wskazano na konieczność budowy:

- przejść dla zwierząt małych i średnich dla ochrony dziko żyjącej fauny,

- urządzeń podczyszczających wody opadowe, zbiorników retencyjnych dla ochrony przed zanieczyszczeniem wód,

- ekranów akustycznych celem ochrony akustycznej otaczającego terenu

 

Powiązane informacje:

1.10.2018 r. Blisko 144 miliony złotych z UE na nową obwodnicę Sanoka 

12.04.2018 r. Niezwykłe odkrycie archeologiczne na obwodnicy Sanoka

28.08.2017 r. Ruszyły prace na budowie obwodnicy Sanoka

25.01.2017 r. Wszczęcie postępowania ws. wydania decyzji ZRID dla obwodnicy Sanoka 

18.03.2016 r. Sąd oddalił skargi na decyzje środowiskowe dla S19 i obwodnicy Sanoka 

9.02.2016 r. Umowa na obwodnicę Sanoka podpisana 

22.01.2016 r. Przetarg na budowę obwodnicy Sanoka bez zastrzeżeń UZP 

16.12.2015 r. Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka 

4.11.2015 r. Znamy firmy zainteresowane budową obwodnicy Sanoka 

3.09.2015 r. Zaproszenie do składania ofert na budowę obwodnicy Sanoka 

20.05.2015 r. Obwodnica Sanoka z ostateczną decyzją środowiskową 

1.10.2014 r. Ogłoszono przetarg na budowę obwodnicy Sanoka 

17.06.2014 r. Umowa na wykonanie koncepcji obwodnicy Sanoka podpisana