Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok 50 km jest ważną trasą dla Dolnego Śląska ale też istotnym elementem w docelowym układzie drogi ekspresowej S5 o łącznej długości ponad 360 km, która połączy Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Grudziądz.
W ramach budowy S5 powstało 7 węzłów drogowych, które w sposób bezkolizyjny umożliwiają włączenie się do ruchu. Są to węzły: Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Wrocław Północ. Wybudowano 46 obiektów mostowych, w tym dwa charakterystyczne, które wybudowane metodą nasuwania podłużnego:
• most MS 6 o długości 750 m, przechodzący ponad dwoma rzekami Baryczą i Młynówką oraz nad torami stacji kolejowej Żmigród w ciągu linii kolejowej Wrocław – Poznań;
• most MS 41 o długości 749 m, przechodzący nad terenami zalewowymi, przez rzekę Widawę oraz kanał Sołtysowicki.
Dodatkowo wybudowano 85 przepustów, w tym 29 przepustów ekologicznych.
Powstały 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Morzęcino Wschód i Morzęcino Zachód oraz Wisznia Mała Wschód i Wisznia Mała Zachód. Przy węźle Krościna powstał Obwód Utrzymania Drogi (OUD) Krościna, którego zadaniem będzie bieżące utrzymanie trasy.
Dolnośląski odcinek drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia oddano do ruchu pod koniec 2017 roku.
Całkowity koszt realizacji projektu 1 861 182 300, 00 zł
Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej 911 126 425,26 zł