Na odcinkach obu jezdni ciągu głównego budowanej drogi ekspresowej S7 począwszy od czerwca br. układana jest warstwa ścieralna nawierzchni SMA. Łączna długość odcinków z ostatnią warstwą nawierzchni przekroczyła 50 procent długości całej obwodnicy i aktualnie wynosi około 16 km. Jednocześnie prowadzone są prace wykończeniowe na obiektach mostowych. Z jednego z nich - wiaduktu WD23 w miejscowości Krogulcza wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 7 można już korzystać w oparciu o tymczasową organizację ruchu. Równolegle wykonawca kontynuuje roboty przy drogach dojazdowych, ekranach, barierach czy oznakowaniu.
GDDKiA podpisała umowę na prace projektowe i realizację zachodniej obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7 w 2015 roku. W br. z końcem października planowane jest oddanie do użytkowania nowego odcinka o długości około 25 km. Kontrakt jest realizowany w systemie projektuj i buduj, a jego wartość to 729,4 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Budowę nadzoruje kielecki Oddział GDDKiA. W założeniach tego odcinka drogi ekspresowej, przewidziano po 2 pasy ruchu w obu kierunkach, 4 węzły drogowe, 21 wiaduktów, 4 mosty i 2 kładki dla pieszych. Inwestycja jest na całym swoim przebiegu budowana po nowym śladzie biegnącym po zachodniej stronie istniejącej drogi S7. Nowa obwodnica nie tylko znacząco wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców Radomia, rozwój regionu, ale przede wszystkim poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu odczuwalne przez kierowców jadących tranzytem odcinkiem drogi ekspresowej S7 między Warszawą, Kielcami, a Krakowem.