Budowa obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11 - odcinek II- długości około 7 kilometrów.


oddział: Opole

długość – 6,808 km

obecny etap – w realizacji

wartość projektu: 165 000 000,00 zł brutto

 

1. Etap zrealizowany:

rok 2008 – opracowano „Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe etap II budowy drogi ekspresowej S 11 Obwodnica Kępna”.

15.06.2009 r. – odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad.

09.11.2009 r. – złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

22.03.2010 r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia wydaną przez RDOŚ w Poznaniu.

07.04.2014 r. – wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o zajęcie stanowiska, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo i nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 22.03.2010 r.

 18.04.2014 r. – postanawianie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu – stwierdzenie, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 22.03.2010 r.

07.10.2015 r. – ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj”.

 

2. Etap w realizacji:

02.10.2017 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj”. Wykonawca: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., wartość kontraktu: 122 606 490,28 zł brutto

 

Wiecej na stronie internetowej inwestycji:

 http://www.obwodnicakepna2.pl

 

II. Opis inwestycji:

 1. Przebieg drogi:

Przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie województwa wielkopolskiego, w powiecie kępińskim, na terenie gmin Kępno i Baranów.

 

GDDKiA

 

2. Podstawowe parametry techniczne:

Odcinek od km 5+292,00 do km 8+500,00

  • klasa drogi - S
  • prędkość projektowa – 100 km/h
  • prędkość miarodajna – 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
  • podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 5,0 m
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m lub większe
  • obciążenie – 115 kN/oś

Odcinek od km 8+500,00 do km 12+100,00

  • klasa drogi - S
  • prędkość projektowa – 80 km/h
  • prędkość miarodajna – 100 km/h
  • szerokość pasa ruchu – 3,75 m
  • szerokość opaski zewnętrznej – 1,25 m (obustronnie)
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m lub większe
  • obciążenie – 11,5 tony/oś

3. Zakres inwestycji:

Budowa drogi ekspresowej S11 o długości 6,808 km, węzła „Kępno – Wschód” na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką, węzła „Baranów” – połączenie z istniejącą drogą krajową nr 11, budowa 9 obiektów inżynierskich. Przebudowa istniejących dróg kolidujących z obwodnicą, wykonanie systemu odwodnienia drogi wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Przebudowa infrastruktury technicznej (wodociągowej, kanalizacyjnej,  elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej). Wykonanie oświetlenia drogowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska.

4. Wariantowanie przebiegu drogi:

Wariant I – droga przecina tereny łąk i pól takich miejscowości jak Myjomice, Krążkowy, Mianowice, Jankowy i Baranów. W km ok. 7+100 inwestycja przecina nasyp kolejowy linii Poznań-Kluczbork, a następnie w km ok. 10+760 koliduje z rzeką Samica (Niesób). W km 7+900 zlokalizowany został węzeł Kępno II (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 8). Wariant I przecina tory kolejowe w km 10+600, a dalej przechodzi przez grunty wsi Baranów. W km ok. 12+128 przewidziano lokalizację węzła Baranów, który zapewnia podłączenie do istniejącej drogi krajowej nr 11. Koniec odcinka następuje za węzłem Baranów ok. km 12+174,65.

Wariant II – Od węzła Jankowy droga ekspresowa biegnie równolegle do torów kolejowych i w miejscowości Piaski, w km ok. 14+968,86 włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 11. Trasy obu wariantów pokrywają się aż do miejscowości Jankowy, gdzie rozwidlają się tuż przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 5704.

Wariant I wskazano jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy drogi.

5. Obiekty inżynierskie:

W ramach inwestycji planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie 9 obiektów inżynierskich, w tym 2 wiadukty drogowe nad projektowaną drogą ekspresową, 4 wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, 2 mosty w ciągu drogi ekspresowej oraz 1 przejście dla zwierząt dołem pod drogą ekspresową.

6. Węzły:

  • węzeł „Kępno – Wschód” – połączenie z drogą wojewódzką nr 482,
  • węzeł „Baranów” – połączenie z istniejącą drogą krajową nr 11 (po realizacji inwestycji S11 odc. II z drogą krajową nr 39)

III. Ochrona środowiska

Budowa ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych waz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym.