oddział: Opole
długość – 6,808 km
obecny etap – w realizacji
wartość projektu: 165 000 000,00 zł brutto
1. Etap zrealizowany:
rok 2008 – opracowano „Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe etap II budowy drogi ekspresowej S 11 Obwodnica Kępna”.
15.06.2009 r. – odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad.
09.11.2009 r. – złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.
22.03.2010 r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia wydaną przez RDOŚ w Poznaniu.
07.04.2014 r. – wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o zajęcie stanowiska, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo i nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 22.03.2010 r.
18.04.2014 r. – postanawianie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu – stwierdzenie, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 22.03.2010 r.
07.10.2015 r. – ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj”.
2. Etap w realizacji:
02.10.2017 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj”. Wykonawca: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., wartość kontraktu: 122 606 490,28 zł brutto
Wiecej na stronie internetowej inwestycji:
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi:
Przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie województwa wielkopolskiego, w powiecie kępińskim, na terenie gmin Kępno i Baranów.
2. Podstawowe parametry techniczne:
Odcinek od km 5+292,00 do km 8+500,00
Odcinek od km 8+500,00 do km 12+100,00
3. Zakres inwestycji:
Budowa drogi ekspresowej S11 o długości 6,808 km, węzła „Kępno – Wschód” na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką, węzła „Baranów” – połączenie z istniejącą drogą krajową nr 11, budowa 9 obiektów inżynierskich. Przebudowa istniejących dróg kolidujących z obwodnicą, wykonanie systemu odwodnienia drogi wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Przebudowa infrastruktury technicznej (wodociągowej, kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej). Wykonanie oświetlenia drogowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska.
4. Wariantowanie przebiegu drogi:
Wariant I – droga przecina tereny łąk i pól takich miejscowości jak Myjomice, Krążkowy, Mianowice, Jankowy i Baranów. W km ok. 7+100 inwestycja przecina nasyp kolejowy linii Poznań-Kluczbork, a następnie w km ok. 10+760 koliduje z rzeką Samica (Niesób). W km 7+900 zlokalizowany został węzeł Kępno II (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 8). Wariant I przecina tory kolejowe w km 10+600, a dalej przechodzi przez grunty wsi Baranów. W km ok. 12+128 przewidziano lokalizację węzła Baranów, który zapewnia podłączenie do istniejącej drogi krajowej nr 11. Koniec odcinka następuje za węzłem Baranów ok. km 12+174,65.
Wariant II – Od węzła Jankowy droga ekspresowa biegnie równolegle do torów kolejowych i w miejscowości Piaski, w km ok. 14+968,86 włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 11. Trasy obu wariantów pokrywają się aż do miejscowości Jankowy, gdzie rozwidlają się tuż przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 5704.
Wariant I wskazano jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy drogi.
5. Obiekty inżynierskie:
W ramach inwestycji planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie 9 obiektów inżynierskich, w tym 2 wiadukty drogowe nad projektowaną drogą ekspresową, 4 wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, 2 mosty w ciągu drogi ekspresowej oraz 1 przejście dla zwierząt dołem pod drogą ekspresową.
6. Węzły:
III. Ochrona środowiska
Budowa ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych waz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym.