Trwają prace projektowe związane z opracowaniem dokumentacji na rozbudowę drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski-Kalisz-Konin. Umowa z Wykonawcą została zawarta 7 października 2016 r. i opiewa na prawie 8 mln zł. Opracowano warianty przebiegu trasu, każdy długości ok 68 km.
Początek projektowanego odcinka drogi krajowej nr 25 stanowi dowiązanie do przekroju dwujezdniowego drogi krajowej nr 25 obwodnicy Konina w Gminie Stare Miasto, natomiast koniec to dowiązanie do przekroju dwujezdniowego przed zrealizowanym węzłem „Ostrów Wlkp. Wschód” z drogą S11.
Prace projektowe obejmują opracowania studialne, tj. Studium – Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ), materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z jej uzyskaniem oraz wykonanie Koncepcji Programowej (KP).
Obecnie trwają prace nad opracowaniem STEŚ dla trzech wariantów przebiegu rozbudowy DK25. W ramach tego etapu zostanie wykonana analiza wielokryterialna proponowanych wariantów trasy, która uszereguje je pod kątem preferencji mieszkańców, a także pod kątem technicznym, środowiskowym, transportowym, czy też ekonomicznym. Do czasu przeprowadzenia pełnej analizy wielokryterialnej, wszystkie dotychczas projektowane warianty drogi procedowane będą z jednakową szczegółowością.
Opracowania projektowe wykonane w ramach etapu STEŚ (w tym również przeprowadzenie analizy wielokryterialnej), będą przedmiotem obrad posiedzeń Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI i KOPI), przeprowadzonych przy udziale przedstawicieli władz samorządowych, urzędów i instytucji jeszcze w tym roku. Wytypowany wariant przebiegu rozbudowy DK25 zostanie wskazany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) jako wariant preferowany do realizacji, a decyzja DŚU zatwierdzi przebieg rozbudowy drogi krajowej.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem prac projektowych, złożenie wniosku o decyzję DŚU planowane jest na przełom 2018 i 2019r., natomiast uzyskanie decyzji DŚU przewiduje się w III kwartale 2019r. Dla zatwierdzonego decyzją DŚU wariantu drogi zostanie opracowana Koncepcja Programowa będąca uszczegółowieniem rozwiązań technicznych. Zakończenie prac studialnych planowane jest na koniec 2019r.