Ekspresowo na styku województw – kolejne odcinki S3 oddane do ruchu.

Oddaliśmy do użytku kolejne 33 km drogi ekspresowej S3, odcinek od Nowej Soli w woj. lubuskim do Kaźmierzowa w woj. dolnośląskim. Przypomnijmy, że od końca czerwca kierowcy mogą korzystać z 24-kilometrowego fragmentu tej trasy w woj. dolnośląskim, od w. Lubin Południe do włączenia do autostrady A4 na w. Legnica Południe. Z końcem sierpnia do ruchu oddaliśmy kolejny odcinek łączący węzły Lubin Północ i Lubin Południe (ok. 10 km).



GDDKiA

 

Droga S3 docelowo połączy zespół portów morskich Szczecin - Świnoujście z południową granicą kraju. Stanowi nie tylko fragment korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją ale także szlaku łączącego okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry. Docelowa długość S3 to blisko 510 km.

 

GDDKiA Oddane dziś do użytku dwa odcinki, od węzła Nowa Sól Południe - do węzła Gaworzyce (16,4 km) oraz od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (16,9 km) zrealizowano kosztem ok. 803 mln zł przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Powstała dwujezdniowa droga ekspresowa na którą można wjechać poprzez jeden z pięciu węzłów drogowych: Nowa Sól Południe, Nowe Miasteczko, Gaworzyce, Głogów Zachód i Głogów Południe.

 

Wybudowano 33 obiekty mostowe w tym estakadę o długości 160 m nad doliną rzeki Biała Woda oraz drogą powiatową (estakada pełni także funkcję przejścia dla zwierząt), Obwód Utrzymania Drogi, przebudowano także istniejącą sieć dróg w miejscu przecięcia nową S3. Nowy odcinek pozwoli skrócić niemal o połowę czas przejazdu pomiędzy Nową Solą a Kaźmierzowem. Kierowcy mogą podróżować bezpiecznie i bardziej komfortowo. Z miejscowości leżących wzdłuż dotychczasowej DK3 wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy.

 

Dodajmy, że jeszcze w tym roku oddamy do użytku kolejny fragmenty S3. W woj. lubuskim od Zielonej Góry do Nowej Soli (dobudowa drugiej jezdni), a w woj. dolnośląskim od autostrady A4 do Bolkowa w kierunku granicy z Czechami. Wyłoniliśmy też najkorzystniejsze oferty na zaprojektowanie i budowę przedłużenia S3 do granicy państwa. Ten ostatni 32-kilomertrowy odcinek udrożni cały szlak drogowy wzdłuż zachodniej granicy Polski, od Szczecina do Lubawki. Przewiduje się zakończenie prac do 2023 roku.