Oferta na budowę węzła Niepołomice w ciągu A4 została ponownie wybrana.
W piątek 14.09.2018r ponownie wybrano jako najkorzystniejszą, ofertę złożoną przez polsko-litewskie konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. z Warszawy i AKCINẺ BENDROVẺ „KAUNO TILTAI” z Kowna, na budowę węzła Niepołomice w ciągu autostrady A4.
Po raz pierwszy dokonano wyboru oferty konsorcjum : TRAKCJA PRKiI S.A. z Warszawy i AKCINẺ BENDROVẺ „KAUNO TILTAI” z Kowna 5 lipca 2018r, jednak następna w kolejności zgodnej z punktacją przetargową firma Eurovia odwołała się od tego wyboru do KIO. Przedmiotem odwołania był personel wykonawcy, a KIO uwzględniło odwołanie. 3 sierpnia 2018 r. GDDKiA po podliczeniu punktów i uwzględniając wyrok KIO dokonała wyboru oferty firmy Eurovia Polska S.A. Tym razem odwołało się konsorcjum wybrane pierwotnie i podnosiło, że zamawiający został wprowadzony w błąd w ramach kryterium personel wykonawcy. KIO po rozpatrzeniu sprawy uwzględniło odwołanie i wykluczyło Eurovię, co spowodowało, że ponownie najkorzystniejszą ofertą okazała się ta złożona do przetargu przez konsorcjum TRAKCJA PRKiI S.A. z Warszawy i AKCINẺ BENDROVẺ „KAUNO TILTAI” z Kowna.
W ramach inwestycji:” Budowa węzła drogowego w ciągu autostrady A4 Kraków – Tarnów, od km 435+216,38 do km 436+069,27 na odcinku węzeł Kraków Wieliczka – węzeł Targowisko
i rozbudowa drogi wojewódzkiej DW 964 wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej oraz zmianą przebiegu potoków Podłężanka i Zakrzowianka „ należy wykonać infrastrukturę drogową, w tym: budowę węzła częściowo bezkolizyjnego w ciągu autostrady A4 dla obsługi wszystkich relacji z A4. Na drodze wojewódzkiej DW964 zbudowane będą dwa zespolone ronda jednopasowe.
Przebudowane zostaną cieki wodne z uwagi na zabezpieczenie nasypów drogowych zjazdu z autostrady A4. Polega ona na przełożeniu koryta rzeki Podłężanki i regulacji koryta potoku Zakrzowianka.
Przebudowa i budowa obejmie także infrastrukturę i uzbrojenie kolidujące z inwestycją, w tym:
- przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej, sieci teletechnicznej,
sieci elektroenergetycznych niskiego i średniego napięcia oraz odwodnienia,
- budowę kanału technologicznego, sieci oświetlenia projektowanego węzła drogowego i drogi wojewódzkiej, nowego oświetlenia istniejącej autostrady w celu połączenia istniejącego oświetlenia pasów włączenia i wyłączenia z MOP-ów z projektowanym oświetleniem węzła drogowego,
- wymianę opraw oświetleniowych zabudowanych na istniejących słupach oświetleniowych oświetlających pasy włączenia i wyłączenia z MOP-ów, oraz wygrodzenia, barier i ekranów akustycznych, wzmocnienie istniejącego podłoża gruntowego i nowego oświetlenia istniejącej autostrady.
Zaoferowana cena brutto za budowę węzła wynosi 41 840 002,93 zł. W przetargu oprócz ceny punktowane były także właściwości przeciwpoślizgowe i równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji i harmonogram.
Inwestycja realizowana będzie na podstawie trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA oraz samorządami. Projekt drogowy został opracowany na zlecenie Burmistrza Miasta i Gminy Niepołomice. Inwestorem jest GDDKiA.