Droga krajowa nr 7 przebudowana w celu dostosowania jej do parametrów trasy ekspresowej na odcinku obwodnicy Płońska została otwarta w środę 3 czerwca 2009 r. Prawie pięciokilometrowa inwestycja o wartości 200 mln zł była finansowana z pieniędzy krajowych. Przebudowa trwała 1,5 roku.
W ramach przebudowy, drogi nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na długości 4,7 km, przeprowadzone zostały następujące działania:
- budowa lub przebudowa 3 węzłów - „Ciechanów” (Poczernin), „Płońsk” i „Siedlin”.
- przebudowa odcinka drogi krajowej nr 50 na długości 0,27km,
- przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 632 łącznie z budowa nowego odcinka na długości 0,76 km,
- budowa 6,64 km dróg dojazdowych zlokalizowanych najczęściej równolegle do drogi
krajowej nr 7 po obu jej stronach,
- budowa 7 obiektów inżynierskich, w tym: 5 wiaduktów i 2 mostów,
- budowa 45 przepustów drogowych,
- przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej,
- wykonanie urządzeń ochrony środowiska, w tym: budowa 5,8 km ekranów akustycznych, systemów odwodnienia drogi i ochrony wód oraz pasów zieleni izolacyjnej.
Zmodernizowany odcinek jest częścią drogi krajowej nr 7 Gdańsk – Warszawa – Kraków – Chyżne (oznaczenie międzynarodowe E 77).
Na objętym inwestycją fragmencie droga krajowa nr 7 przecina :
- drogę krajową nr 50 Ciechanów-Wyszogród,
- drogę wojewódzką nr 632 Płońsk-Pułtusk,
- ulice: Podmiejską i 19-go Stycznia w Płońsku,
- linię kolejową Nasielsk – Toruń Wschodni.
Obwodnicę zaprojektował „Transprojekt” - Warszawa, wykonawcą było konsorcjum Teerag- Asdag z siedzibą w Wiedniu i Teerag- Asdag Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie a nadzór inwestorski pełniła firma Arcadis Sp. z o.o. – Warszawa.
03.06.2009