Umowa między GDDKiA i wykonawcą prac konsorcjum: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp.z o.o. Strzyżów/Bogl a Krysl k.s. Czechy/Bogl & Krysl Polska Sp. z o.o. Cieszyn/POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., zakłada, ze trasa zostanie zbudowana w ciągu 18 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3-miesięcznych okresów zimowych) , czyli do 20 sierpnia 2011r. Wartość kontraktu to 212 mln zł. Inwestycja zaprojektowana została przez biuro JACOBS POLSKA Sp. z o.o.
Zakres prac:
budowa węzła „Żyrardów” (przecięcie z drogą woj. nr 719);
budowa skrzyżowania skanalizowanego z drogą powiatową nr 3834W
Miedniewice – Oryszew;
przebudowa drogi wojewódzkiej nr 719 oraz dróg powiatowych nr 3834W, 4702W
na odcinkach przyległych do zaprojektowanej obwodnicy;
budowa 2 rond na przecięciu ze starym śladem DK50
z nowowybudownym łącznikiem Nr 1;
z nowowybudowanym łącznikiem Nr 2;
budowa dróg lokalnych i dojazdowych: 14,9km;
budowa ciągów pieszych: 2,8 km;
budowa 6 zatok autobusowych:
dwie pary w ciągu drogi krajowej nr 50;
jedna para w ciągu drogi powiatowej nr 3834W;
budowa przejazdu gospodarczego (tunelu) pod drogą krajową nr 50;
budowa 7 wiaduktów;
budowa przejścia dla zwierząt:
duże - nad obwodnicą;
małe – 19 przepustów;
budowa mostu przez rz. Okrzeszę;
budowa 10 przepustów drogowych;
wykonanie urządzeń ochrony środowiska:
ekrany akustyczne: 4,8 km;
szerokość pasów zieleni: od 5m do 15m;
budowa, przebudowa kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej;
wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i innych elementów bezpieczeństwa ruchu.
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – GP (ruch główny przyspieszony)
- prędkość projektowa – 100 km/h
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- szerokość jezdni:
przekrój z poboczami utwardzonymi – 11,0 m
przekrój 2+1 – 12,0 m
- szerokość pasów ruchu:
° przekrój z poboczami utwardzonymi – 2 x 3,5 m
° przekrój 2+1 – 3 x 3,5 m
- szerokość poboczy utwardzonych – 2 x 2,0 m
- szerokość opasek na przekroju 2+1 – 3 x 0,5 m
- szerokość poboczy gruntowych:
° przekrój z poboczami utwardzonymi
~bez bariery – 0,75 m
~z barierą – 1,25 m
° przekrój 2+1
~bez bariery – 1,0 m
~z barierą – 1,1 m
- kategoria ruchu - KR 6
Harmonogram robót:
Rok 2009
1. Roboty przygotowawcze:
- prace geodezyjne
- wycinka drzew i krzewów
- przebudowa kolizji wodociągowych, energetycznych, teletechnicznych, gazowych, sieci wodno – kanalizacyjnych i drenarskich
2. Roboty zasadnicze
- roboty drogowe – wykopy i nasypy
- budowa przepustów
- wykonanie podbudów
- wykonanie warstwy podbudowy MMA
- roboty mostowe – budowa obiektów mostowych
ROK 2010
1. Zakończenie budowy nasypów
2. Roboty rozbiórkowe
3. Odwodnienie korpusu drogowego
4. Budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych
5. Wykonanie podbudów
6. Wykonanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
7. Roboty wykończeniowe
8. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
9. Elementy ulic
10. Zakończenie budowy obiektów mostowych
ROK 2011
1. Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
2. Roboty wykończeniowe
3. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
4. Oświetlenie drogowe
5. Ekrany akustyczne
6. Nasadzenia – zieleń drogowa
4.09.2009