Budowa obwodnicy Sanoka w ciągu dk 28


GDDKiA

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Sanoka w ciągu dk 28

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0049/18
Data podpisania UoD: 01.10.2018

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020

Całkowita wartość projektu: 207 180 936,44 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 143 667 035,41 PLN

 

Strona internetowa projektu: http://www.obwodnicasanoka.pl 

 

Opis inwestycji:

Przedsięwzięcie polega na budowie obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 o parametrach drogi klasy GP o długości 6,70 km.

Projektowana obwodnica Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28, jest zlokalizowana na terenie miasta Sanok oraz w początkowej części na niewielkim odcinku gminy Sanok w powiecie sanockim.

 

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.

  • budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 o długości 6,70 km (od km 270+847 DK28 do km 3+150,50 DK 84)
  • budowę czterech skrzyżowań zapewniających powiązania obwodnicy z istniejącym układem drogowym,
  • budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty) w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury,
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów ,
  • budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • wykonanie dojazdów do zbiorników i urządzeń podczyszczających,
  • budowę jednej pary Miejsc Kontroli Pojazdów,
  • budowę ekranów akustycznych, i przeciwolśnieniowych,
  • budowę przejść dla zwierząt (w tym obiekty zespolone) oraz ogrodzeń siatkowych niezbędnych do migracji zwierząt,
  • budowę i przebudowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową kanalizacji deszczowej,
  • budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego do odbiorników takich jak istniejące cieki lub projektowane zbiorniki wód deszczowych,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę kanału technologicznego zlokalizowanego w pasie drogowym obwodnicy będącego elementem technicznym Systemu Zarządzania Ruchem drogowym,
  • budowę oraz przebudowę uzbrojenia, tj. sieci energetycznych (wysokiego, średniego i niskiego napięcia), gazowych, wodociągowych, teletechnicznej, melioracji oraz kanalizacji deszczowej i sanitarnej w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji,
  • budowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zjazdy, przejazdy awaryjne),
  • rozbiórki budynków kolidujących z inwestycją,
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, ogrodzenia, oznakowanie),
  • budowę Systemu Zarządzania Ruchem,
  • wykonanie wycinki zieleni kolidującej z pasem obwodnicy i nasadzeń zieleni drogowej, relokację obiektów kultu religijnego.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa podkarpackiego jak również poza granice państwa.