GDDKiA podpisała dzisiaj umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice-Podwarpie. To kolejny krok do powstania pełnego przebiegu drogi S1 od Pyrzowic do Zwardonia.
Wykonawcą blisko 10 km odcinka drugiej jezdni S1 jest konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii. Koszt inwestycji realizowanej w oparciu o dokumentację GDDKiA to blisko 121,8 mln zł. Czas realizacji to 20 miesięcy, czyli od listopada br. do kwietnia 2021 roku. Do czasu realizacji robót nie będzie się wliczało okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice - Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni, na odcinku pomiędzy węzłami Lotnisko i Podwarpie, stanowić będzie połączenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Powstanie dwupasowa jezdnia, z pasem awaryjnym. Wybudowanych zostanie sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. Przebudowany zostanie układ dróg dojazdowych, system odwodnienia drogi i kanalizacji deszczowej. Wykonawca zainstaluje bariery ochronne oraz ekrany akustyczne.
Przypominamy, że w latach 2005 - 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.