Otwarto oferty w przetargu na wykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia.

Dziś nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na wykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia.



Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania:

- Zadanie 1 – wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie klimatu akustycznego

- Zadanie 2 – wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie środowiska gruntowo-wodnego

Na wykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia w zakresie klimatu akustycznego (Zadanie 1) wpłynęły trzy oferty:

1. Ecosound Sp. z o.o. z Krakowa, oferta o wartości 120.540,00 zł brutto, termin realizacji zadania do 20 kwietnia 2019 r.

2. Hydrogeotechnika Sp. z o.o z Kielc, oferta o wartości 163.959,00 zł brutto, termin realizacji zadania do 20 kwietnia 2019 r.

3. Lemitor Ochrona Środowiska Sp. z o.o. Sp. K z Wrocławia, oferta o wartości 84.624,00 zł brutto, termin realizacji zadania do 20 kwietnia 2019 r.

Zamawiający planował przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę: 177.916,14 zł brutto.

 

Na wykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia w zakresie środowiska gruntowo-wodnego (Zadanie 2) wpłynęła jedna oferta:

1. Lemitor Ochrona Środowiska Sp. z o.o. Sp. K z Wrocławia, oferta o wartości 61.500,00 zł brutto, termin realizacji zadania do 20 kwietnia 2019 r.

Zamawiający planował przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę 18.388, 38 zł brutto.

 

Komisja przetargowa przystąpi teraz do weryfikacji ofert.

 

Na mocy decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23 sierpnia 2010 r. i postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 r. GDDKiA zobowiązana została do wykonania powyższej analizy porealizacyjnej po upływie roku od oddania do ruchu drogi ekspresowej S5 Korzeńsko- Wrocław. Głównym celem wykonanej analizy będzie weryfikacja założeń dotyczących przewidywanego charakteru i zakresu oddziaływania inwestycji na środowisko, które zostały zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 i raporcie o oddziaływaniu na środowisko, a rzeczywistym oddziaływaniem inwestycji, po uwzględnieniu działań podjętych w celu jego ograniczenia. Wykonawca wykona badania i pomiary, dzięki którym sprawdzi skuteczność zastosowanych metod ochrony np. ekranów akustycznych, a także określi czy inne obszary mają być objęte dodatkową ochroną np. ze względu na przekroczenie norm hałasu.

 

Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017. Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu

6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.