Inwestycja została podzielona na dwie części i jest realizowana przez konsorcjum firm Zaberd i Rotomat.Wykonawcy jednocześnie prowadzą prace na obu odcinkach autostrady tj. od węzła Bielany Wrocławskie w kierunku do Krzyżowej oraz od Krzyżowej w kierunku Wrocławia. Wymagana jest pewna równoległość prowadzenia prac po obu stronach autostrady tzn. maksymalne wyprzedzenie budowy siatki po jednej stronie autostrady w stosunku do strony przeciwległej może wynosić maksymalnie 1 km. Wymóg ten wprowadziliśmy po to, żeby uniknąć sytuacji kiedy zwierzę wtargnie na jezdnię od nieogrodzonej strony autostrady i na tej jezdni pozostanie ze względu na posadowione po drugiej stronie ogrodzenie. W ten sposób minimalizujemy zagrożenie związane z wtargnięciem zwierząt na etapie budowy ogrodzenia.
Wysokość siatki jest odpowiednio zróżnicowana. Na terenach otwartych jej wysokość wynosi 2,2 m, a na terenach obszarów leśnych 2,4 m.
W tej chwili, po obu stronach autostrady wykonanych zostało już ponad 100 km ogrodzenia oraz zabetonowano kilkadziesiąt tysięcy słupków. Tym samym Wykonawcy osiągnęli półmetek prac przy realizacji tego zadania. Autostrada na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej zostanie ogrodzona w całości w lipcu 2019 r.
Koszt tego zadania to ok. 22 mln zł.