Okresy od 15 grudnia do 15 marca na dużych inwestycjach drogowych realizowanych w województwie zachodniopomorskim są wyłączone z czasu trwania kontraktu. Nie oznacza to jednak, iż roboty nie są prowadzone. Wykonawcy realizują zakres prac dostosowany do obowiązujących warunków atmosferycznych i potrzeb. Jedynie w okresie Świątecznym może wystąpić przerwa w robotach. Na obwodnicy Szczecinka trwa budowa obiektów wiaduktów i przepustów, wykonywane są nasypy. Na obwodnicy Koszalina i Sianowa trwają roboty wykończeniowe na obiektach mostowych, budowane jest oświetlenie drogowe. Również na 6 odcinkach S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem, obwodnicy Wałcza i przebudowie autostrady A6 prowadzone są roboty. Jeżeli sprzyjające warunki atmosferyczne będą się utrzymywać, to wykonawcy będą mogli realizować dość szeroki zakres robót.
Budowa dróg w Polsce cechuje się sezonowością związaną ze zmianami pór roku. szereg prowadzonych robót zależy w dużej mierze od warunków atmosferycznych. W zimie najbardziej determinującym czynnikiem są bez wątpienia temperatury i opady śniegu. Jednym z najbardziej czułych robót są roboty bitumiczne, nawierzchni nie można wykonywać przy opadach i temperaturze poniżej +5 C. Podobnie wygląda kwestia betonowania obiektów mostowych, gdzie również temperatura nie powinna być poniżej +5 C, ale tu jeżeli jest taka konieczność są technologie umożliwiające roboty nawet do -5 C. W przypadku zmrożenia gruntu niemożliwe stają się również roboty ziemne. Szereg robót, takich jak na przykład montaż barier i balustrad, znaków, wyburzenia, czy likwidacja kolizji jest jednak mniej wrażliwych na warunki atmosferyczne.
GDDKiA mając na uwadze nieprzewidywalność warunków atmosferycznych od kilku lat w niemal wszystkich kontraktach wyłącza okresy zimowe z czasu trwania robót. Nie oznacza to jednak zakazu prowadzenia robót. Wykonawcy o ile tylko pozwalają na to warunki atmosferyczne realizują roboty również w okresie zimowym dostosowując zakres robót do warunków atmosferycznych.