Zgodnie z warunkami kontraktu, od 15 grudnia do 15 marca na budowie obwodnicy Sanoka trwa przerwa zimowa. Pomimo tego Wykonawca, Max Bögl Polska Sp. z o.o., prowadzi roboty takie jak: wykopy i nasypy, konstrukcje nawierzchni oraz roboty mostowe.
Rodzaj prowadzonych robót uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Co też ważne, prace prowadzone są przy przestrzeganiu wszelkich zasad dotyczących realizacji robót w okresie zimowym.
Zakres prowadzonych aktualnie na budowie prac to:
- wykop w skale w km 2+525 – 3+025 oraz km 4+500 – 4+875
- nasyp przeciążeniowy na rondzie nr 2
- zbrojenie konstrukcji wiaduktu drogowego WD-3
- przygotowanie platformy pod rusztowanie ustroju wiaduktu drogowego WD-4
- przygotowanie do betonowania konstrukcji ramy wiaduktu drogowego WD-8 – zabezpieczenie deskowania i zbrojenia, ogrzewanie
- dostawy elementów murów z gruntu zbrojonego na wiadukt drogowy WD-1
- przygotowanie powierzchni betonu ustroju nośnego na moście drogowym MD-5, a na moście drogowym MD-7 pod izolację i kapy chodnikowe
- dostawy materiałów oraz wykonywanie kanalizacji deszczowej
- kruszenie materiału skalnego w km 2+800
- wykonywanie nasypu na rondzie nr 1
Przypomnijmy, że umowa na projekt i budowę obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28, o wartości 139 909 727,58 PLN, została podpisana 9.02.2016 r. Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstanie 12 obiektów inżynierskich, 4 obiektów na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest w tym roku.