Poznaliśmy oferty cenowe wykonawców w przetargu na budowę obwodnicy Węgorzyna w ciągu DK20. Oferty złożyło 2 wykonawców, Strabag S.A. z kwotą około 13,248 mln zł i PRD Nowogard Sp.z o.o. z kwotą około 13,286 mln zł. Kryteria ustalone w przetargu to 60 % cena oraz po 20 % okres rękojmi za wady fizyczne oraz doświadczenie kierownika budowy. Złożone oferty będą teraz sprawdzane przez zamawiającego. Obwodnica o długości ok. 1 km, wraz z 2 rondami na początku i końcu trasy ma być gotowa do 31 października 2020 roku.
Obecny przebieg DK20 w Węgorzynie ma na odcinku 530 metrów nawierzchnię brukową, która nie zapewnia właściwego komfortu jazdy, ma również mniejszą przyczepność niż nawierzchnia bitumiczna. Droga przebiega przez środek miejscowości między zabudowaniami. Od kilkunastu lat funkcjonuje już 1 część obwodnicy, jednak nie umożliwia wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miejscowości. Realizacja II etapu obwodnicy wyprowadzi z Węgorzyna ruch tranzytowy, co zmniejszy uciążliwości dla mieszkańców, jak i również skróci przebieg DK20 o około 0,5 km. Obwodnica będzie miała jedną jezdnię o szerokości 7 metrów (pasy ruchu po 3,5 m), na jej początku i końcu zostaną wybudowane ronda.