Wznowiono prace przy drążeniu tunelu w Naprawie, na budowie S7 Lubień - Rabka Zdrój
Zgodnie z zapowiedziami wznowiono prace przy drążeniu tunelu pod górą Mały Luboń, w ciągu budowanej S7 Lubien - Rabka Zdrój, na odcinku Naprawa - Skomielna Biała. W środę i czwartek trwały prace przygotowawcze, a dziś (8 lutego br) wiercone są otwory strzałowe w portalach północnych. Od strony południowej w czwartek rozpoczęły się wiercenia pali wielkośrednicowych.
Prace przy drążeniu tunelu prowadzone będą przez całą dobę, włącznie z sobotami i niedzielami, natomiast pale wielkośrednicowe przy portalu południowym tunelu wykonywane będą po 12 godzin dziennie. Zadaniem pali wielkośrednicowych będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk rozpocznie się drążenie czwartego otworu. Zabezpieczą one także budynek wentylatorowni, który usytuowany będzie przez wlotem do tunelu. Powstanie 150 pali, o średnicy 1,20 m każdy, wiercone na głębokości od 14 do 30 metrów.
W środę i czwartek trwały przygotowania do wznowienia drążenia tunelu od strony północnej. W piątek 8 lutego rozpoczęły się wiercenia otworów strzałowych i wieczorem nastąpi odstrzeliwanie skał od masywu górotworu. Trwają też prace przy wykonywaniu zbrojenia obudowy tunelu.
Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i w poziomie 2041 m obudowy.
Prac przy drążeniu tunelu nie prowadzono od stycznia 2019 r. z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca. Profile te instalowane są na łuku tunelu (tzw. kalocie) i stanowią część konstrukcyjną obudowy, wzmacniają sklepienie. Obudowa robiona jest na bieżąco, po wydrążeniu określonej ilości tunelu. Stalowe profile zostały już dostarczone na budowę.