W siedzibie rzeszowskiego Oddziału GDDKiA odbyło się XI posiedzenie Rady Technicznej związanej z wykonaniem Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku: węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla dł. ok. 10,4 km wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
Koncepcję Programową (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla tego odcinka S19 opracowuje firma IVIA S.A.. Umowę na wartość 4,5 mln zł z terminem realizacji 19 miesięcy podpisano 1 marca 2018 r. W ramach prowadzonych prac, Wykonawca przedstawił już zarys wstępnych rozwiązań projektowych, które na bieżąco są uszczegóławiane. Zostały już także wykonane badania geofizyczne, trwają przygotowania do badań geologiczno-inżynierskich, które razem mają pozwolić na określenie warunków gruntowych na trasie projektowanej drogi w sposób ciągły.
Rady Techniczne organizowane są cyklicznie, minimum co miesiąc, w toku realizacji prac projektowych dla wszystkich odcinków S19, dla których opracowywane są Koncepcje Programowe (5 odcinków o łącznej długości 85,2 km). Odbywają się one przy udziale Wykonawcy, Zamawiającego i Kierownika Projektu oraz ew. innych zaproszonych stron. Ich celem jest monitorowanie postępu wykonywania dokumentacji projektowej, bieżąca wymiana uwag i spostrzeżeń dot. opracowań projektowych, omówienie i ewentualne rozstrzygnięcia problemów, omówienie warunków i uzgodnień otrzymanych od instytucji i osób trzecich, a także uzgodnienie zaproponowanych rozwiązań technicznych. Koncepcje Programowe doprecyzują wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawią wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich.
PLAN ORIENTACYJNY:
Odcinek S19 od Miejsca Piastowego do Dukli przewidziany jest do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, a jej przebieg będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).
Zakres inwestycji będzie obejmował m.in. budowę 8 mostów, 3 estakady, 2 wiadukty w ciągu S19, 1 wiadukt nad S19, 4 przejścia dedykowanych jedynie dla zwierząt oraz jednego węzła drogowego typu WB w miejscowości Dukla łączącego planowaną drogę S19 z istniejącą DK 19. W ramach KP opracowane zostaną dwa warianty geometrii węzła. Ostateczny wybór wariantu węzła do realizacji w systemie P&B nastąpi na posiedzeniu KOPI.